فائزون|۱ مرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10264 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۱۲:۱۵

تاریخ شمسی

1 مرداد 1364

تاریخ قمری

4 ذی‌القعده 1405

تاریخ میلادی

23 ژوئیه 1985
 
خلاصه روز: 

- عملیات محدود "قدس4" در دریاچه‌ی ام‌النعاج در هور به‏ وسیله‌ی تیپ "بدر" سپاه‌پاسداران متشکل از مجاهدان عراقی که اکثر اهداف آن حاصل شد (دوضمیمه دارد).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- بازپس‌گیری یک پست استراق سمع در تپه‌ی 402 در منطقه‌ی عمومی سومار و بازپس‌گیری قسمتی از ارتفاعات گیسکه. هر دو هدف در خطوط پدافندی ارتش است که تازگی عراق آن را اشغال کرده‏ بود و نیروهای ارتش هر دو را پس ‏گرفتند.

- حمله‌ی عناصر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با نارنجک به یک مرکز بسیج در خیابان آذربایجان تهران که به شهادت و جراحت تعدادی از نیروهای مستقر در این مرکز انجامید.

- اخیراً عراق برای تقویت و تشدید جنگ روانی علیه ایران، یک فرستنده‌ی رادیویی قوی تأسیس کرده است که مناطق غرب کشور را پوشش می‌دهد و صدای آن در باختران قوی‌تر از صدای جمهوری‌اسلامی ایران شنیده می‌شود.

- اظهارات رئیس‌جمهور در چندین جلسه مصاحبه با روزنامه‌ی اطلاعات: - ما بنابر قطع روابط یا ضعیف کردن روابط سیاسی با کشورهای دیگر را نداریم، مگر در موارد استثنایی. - در حال حاضر انقلاب اسلامی به خاطر عدم تبیین نقطه نظراتش در مواردی، شناخته نشده است. - ما در گفت‌‏وگوهای سیاسی، آن وقت دارای موقعیت برتر هستیم که در جنگ مشت قوی کوبنده‌ای را نشان دهیم. - ما باید بکوشیم که این روند پیش برود: روند اعتراف به وجود جامعه‌ی اسلامی. - معنای شعار "نه‌شرقی نه‌غربی"، عدم رابطه با شرق و غرب نیست، عدم وابستگی به شرق و غرب است. - امروز قدرت و هیمنه‌ی انقلاب توانسته علی‌رغم وجود وابستگی اقتصادی، استقلال سیاسی را درست کند.

- امروز نمایندگان مجلس یک فوریت طرح قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن، معافیت مطروحه در ماده‌ی 45 قانون نظام وظیفه‌ی عمومی، شامل خانواده‌های جانباز، اسیر و مفقود نیز بشود.

- سفیر عراق در امریکا از جوامع بین‌المللی درخواست کرد تا برای توقف جریان صدور تسلیحات و قطعات یدکی نظامی به ایران، بکوشند. وی اعلام کرد عراق در خط مقدم مقابله با اسرائیل نیست و خود را در مقام مخالفت با مصر و اردن قرار نمی‌دهد. سفیر عراق در پاکستان از آموزش نظامی مردم عراق و حضور بیش از یک میلیون تن از آن‏ها در جبهه‌های جنگ خبر داد.

- درخواست "جیمی کارتر" (رئیس‏‌جمهور پیشین امریکا) از رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ترکیه برای میانجی‌گری آنکارا بین تهران و واشنگتن. گزارش روزنامه‌ی کویتی "القبس" از احتمال جدی شدن سفر وزیر خارجه‌ی فرانسه به تهران ‏به‏ رغم تردید‌های دولت آن کشور؛ تکذیب این خبر به‏ وسیله‌ی وزارت خارجه‌ی فرانسه.

ارسال نظر






captcha
ارسال