فائزون|۲۰ تیر ۱۳۶۶

کدخبر : 10237 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۹:۲۴

تاریخ شمسی

20 تیر 1366

تاریخ قمری

14 ذی‌القعده 1407

تاریخ میلادی

11 ژوئیه 1987
 
خلاصه روز: 

- نیروهای عراقی در حمله به جزیره‌ی جنوبی مجنون، بخش‌هایی از پد شرقی و غربی را تصرف کردند. تدابیر فرماندهی لشکر5 نصر و قرارگاه نصرت برای بازپس‌گیری پدهای از دست رفته، بروز برخی مشکلات و تعویق زمان عملیات.

- هیاهوی تبلیغاتی عراق در تصرف قسمتی از پد شرقی. تلگرام تبریک سرلشکر سلطان هاشم فرمانده سپاه ششم به صدام حسین درباره‌ی این عملیات. انعکاس عملیات محدود عراق در رسانه‌‏های همگانی کویت.

- هجوم هواپیماهای عراقی به شهرک میرآباد از توابع سردشت. در اثر این بمباران تعدادی شهید و مجروح شدند.

- بازرسی سه کشتی در تنگه‌‏هرمز و توقیف یک فروند از آنها برای بررسی دقیق‌تر.

- چهار عملیات نفوذی نیروهای تحت امر قرارگاه رمضان در جاده‌ی اربت - دربندیخان، جاده شقلاوه - حیران، جاده‌ی خلکان - دوکان، مرکز استانداری بعقوبه و منطقه‌ی غربی ام‏النعاج.

- اعزام 150 تن از دانشجویان علوم قضایی به جبهه‏‏‌های جنگ.

- گزارش روزنامه سوئدی سونسکاداگبلادت از اقدام ارتش عراق در کوچ اجباری کردها به مرز اردن.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از دیدار عده‌‏ای از روحانیون مبارز اهل تسنن کردستان عراق با رئیس‌جمهور و سخنرانی وی.

- گزارش هیئت اعزامی نخست وزیر به سردشت پس از بازدید از آثار حمله شیمیایی عراق به این شهر. گزارش کوتاه روزنامه اسپانیایی ال‏پائیس از آسیب‏‌دیده‏‌گان حملات شیمیایی عراق به سردشت که در مادرید بستری شده‏‌اند.

- ورنون والترز نماینده‌ی امریکا در سازمان ملل در ادامه‌ی مأموریت خود برای ایجاد هماهنگی در میان کشورهای دارای حق وتو، امروز وارد پکن شد و با مقامات سیاسی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. خبر رادیو بی‏بی‏سی از احتمال تأخیر در تشکیل جلسه شورای امنیت. کشورهای غیردائمی شورای امنیت طرح 9 ماده‏‌ای قطع‏نامه‌ی پیشنهادی را بررسی می‏‌کنند. خبرگزاری فرانسه: پیشرفت کار تصویب قطع‏نامه به کندی صورت می‏گیرد. 5 کشور عضو جنبش عدم تعهد که از اعضای دوره‌ای شورای امنیت هستند به تبادل نظر خود درباره‌ی قطع‏نامه ادامه می‏‌دهند.

- هشدار حزب‌الله کویت به دولت آن کشور درباره‌ی برافراشتن پرچم‌های امریکا روی کشتی‌های کویتی.

- پلیس فرانسه یک دیپلمات ایرانی را در بخش فرانسوی فرودگاه ژنو مورد ضرب و شتم قرار داد و اسناد وی را به سرقت برد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- بی‌‏بی‌‏سی به نقل از آبزرور (درپی مصاحبه با کاردار ایران در لندن): دولت ایران با اشاراتی آشکار خواهان بهبود روابط خود با انگلستان است.

- آسوشیتدپرس در آستانه‌ی سفر رسمی وزیر خارجه‌ی سوریه به ایران، تنش موجود در روابط دو کشور و همچنین چشم‌‏انداز آتی این روابط را مورد بررسی قرار داد. سفر شاذلی قلیبی دبیر کل اتحادیه‌ی عرب به سوریه.

- گزارش آسوشیتدپرس از وضعیت اقتصادی عراق و تطبیق وضعیت اقتصادی این کشور در قبل و بعد از جنگ. بررسی چگونگی تأثیر جنگ بر پیکره‌ی اقتصادی عراق و ارزیابی تحولات جدید اقتصادی دولت برای حل مشکلات کشور.

ارسال نظر






captcha
ارسال