فائزون|۱۹ تیر ۱۳۵۸

کدخبر : 10236 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۹:۱۴

تاریخ شمسی

19 تیر 1358

تاریخ قمری

15 شعبان 1399

تاریخ میلادی

10 ژوئیه 1979
 
خلاصه روز: 

- حملات مسلحانه به مأموران شهربانی مستقر در زیر پل و پایگاه نیروی دریایی خرمشهر و پاسگاه‌های مرزی خرمشهر؛ پرتاب مواد منفجره به سوی باشگاه شهربانی اهواز و وقوع انفجار در خط آهن خرمشهر- اهواز.

- محاصره ایل زرزا از ایلات کرد آذربایجان غربی توسط افراد مسلح حزب دمکرات کردستان و گروگان‌گیری رئیس ایل و تهدید به کشتار دسته جمعی در صورت عدم تحویل سلاح‌هایی که توسط ژاندارمری به منظور حفظ مرزها در اختیار آنها قرار گرفته است.

- سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد دادگاه انقلاب اسلامی را قبول ندارد و پرونده محمدرضا سعادتی بایستی به دادگستری ارجاع شود.

- صدور دستور برکناری تیمسار عزیزالله امیر رحیمی فرمانده دژبان مرکز از سوی وزیر دفاع؛ ابقای وی به دستور امام‌خمینی و بازتاب این واقعه در مطبوعات داخلی و رادیو لندن.

- بیانات امام‌خمینی در جمع پرسنل هوانیروز: اساس استقلال مملکت بر ارتش است، ارتشی که متکی به ملت باشد، امروز ملت ما و دولت و ارتش یکی هستند.

- نامه کاردار سفارت آمریکا در تهران به سفیر آمریکا در سوئد درباره انتصاب امیرانتظام به عنوان سفیر جدید ایران در استکهلم و علت دور شدن او از ایران.

- گزارش مفصل آژانس ارتباطات بین المللی آمریکا از اوضاع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مناسبات خارجی ایران و همچنین مشکلات موجود بر سر راه بهبود روابط ایران و آمریکا.

ارسال نظر






captcha
ارسال