فائزون|۱۹ تیر ۱۳۶۴

کدخبر : 10234 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۹:۰۸

تاریخ شمسی

19 تیر 1364

تاریخ قمری

21 شوال 1405

تاریخ میلادی

10 ژوئیه 1985
 
خلاصه روز: 

- نیروهای عمل‌کننده‌ی لشکر19 فجر جهت اجرای یک عملیات انهدامی وسیع در منطقه‌ی عمومی دهلران - طیب در غرب رودخانه‌ی میمه، غروب امروز پس از نماز مغرب، از دهکده‌ی فرح‌آباد به سمت منطقه‌ی عملیاتی ره‏سپار شدند تا در ساعت1 بامداد برای شروع درگیری اعلام آمادگی کنند. از شروع عملیات تا زمان برگشت نیز حدود چهار ساعت در نظر گرفته شده است[ضمیمه دارد].

- امروز پادگان پیرانشهر دو بار در ساعت 14 و 16:30 بمباران شد که بر اثر آن، دو غیرنظامی به شهادت رسیدند.

- در پی حمله‌ی دیروز هواپیما‌های عراقی در خلیج‏‌فارس به تانکر نفت‌کش "ام - وطن" متعلق به ترکیه، وزارت خارجه‌ی این کشور با انتشار بیانیه‌ای حاوی اعتراضی بسیار ملایم آن هم بدون اشاره به عراق، اعلام کرد دولت ترکیه جهت مقابله با تکرار حمله‌های مشابه، در چارچوب قوانین و حقوق بین‌المللی اقدامات لازم را به نحو مقتضی انجام خواهد داد.

- در آرژانتین کمیسیونی تشکیل شده تا موضوع فروش اسلحه به ایران و عراق را بررسی کند. همچنین کمیته‌ای از وزیران هفت دولت عرب برای تصویب منع فروش سلاح به ایران، به آرژانتین خواهند رفت.

- مقام‌‏های حکومت کویت به‏ دنبال تشدید اقدامات خصمانه‏‏‌شان علیه اتباع ایرانی مقیم کویت، تعدادی دیگر از ایرانیان را بازداشت و اخراج کردند.

- چگونگی رابطه‌ی کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس با ایران، از جمله مباحث رسانه‌های منطقه و جهان است. رادیواسرائیل: سران شورای همکاری خلیج‌فارس سیاستی دال بر عدم پیروزی طرفین جنگ پیش گرفته‌اند تا در پناه دو قدرت موجود، از آرامش و ثبات نسبی برخوردار باشند. روزنامه‌ی ژاپنی یومیوری شیمبون: ایران با حرکت‌های دیپلماتیک خود نشان داده که واقعاً مایل به بهبود روابط خود با کشورهای عربی خلیج‌فارس است و آقای هاشمی در سفر به ژاپن از مقام‏‌های ژاپنی خواسته تا در ملاقات با مقام‌‏های کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج‌فارس این مسئله را قید نمایند.

- تحلیل نشریه‌ی تایمز لندن درباره‌ی جنگ و تأثیر آن در اقتصاد ایران با این جهت‌گیری که جنگ کشور را در آستانه‌ی فلج شدن قرار داده‏ است.

- مراسم تودیع آیت‌الله صانعی با حضور دادستان جدید کل کشور آقای خوئینی‌ها در محل دادستانی کل. آقای صانعی درباره‌ی ثروت‌های حرام و نامشروع با استناد به بینش امام‌خمینی خطاب به دست‌اندرکاران عالی‌رتبه‌ی قوة قضائیه: بیت‌المال، مالک است؛ خیلی ساده، خمس تصاعدی را اگر حساب کنید که خود امام هم فرموده: این‌ها مالک نیستند خمس تصاعدی [را] این‌ها مالک نیستند هیچ، باید بیگاری هم بدهند. آقای خوئینی‌ها در پایان سخنان آقای صانعی: «بر تأسّفم افزوده شد که شخصیت علمی، با چنین حرارت انقلابی و با این پیشنهاد این جوش و خروش و دل‌سوختگی به حال ضعفا و فقرا و شمشیری کشیده علیه مستکبرین و مترفین و فاسدهای زمان، چنین شخصیتی از تشکیلات قوه‌ی قضائیه رفتند و برای ما موجب تأسف است.» وی افزود: خط امام چنین است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- در واکنش به سخنان ریگان درباره‌ی تروریسم که ضمن آن ایران، لیبی، کوبا و نیکاراگوئه را مورد حمله قرار داد، وزیر خارجه‌ی نیکاراگوا که یک کشیش است، اعلام اعتصاب غذا کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال