فائزون|۱۸ تیر ۱۳۵۸

کدخبر : 10231 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۸:۳۴

تاریخ شمسی

18 تیر 1358

تاریخ قمری

14 شعبان 1399

تاریخ میلادی

9 ژوئیه 1979
 
خلاصه روز: 

- راهپیمایی امروز در خرمشهر به دعوت جنبش مجاهدین خلق عرب به مناسبت چهلمین روز درگذشت شهدای خلق عرب با عکس‌هایی از شبیر خاقانی و عزالدین حسینی با شعارهای خودمختاری خلق عرب و درخواست محاکمه مدنی؛ صدور قطعنامه در پشتیبانی کامل از شیخ شبیر، آزادی بدون قید و شرط زندانیان عرب، تضمین حقوق ملت‌های کرد، عرب و... رفع سانسور، بازتاب این تظاهرات و پخش اعلامیه‌های گروه چهارشنبه سیاه در رادیو لندن.

- ادامه آتش سوزی خطوط لوله نفت و گاز امیدیه به آبادان دو روز پس از انفجار و کاهش تولید پالایشگاه آبادان از 550 هزار بشکه به 100 هزار بشکه در روز؛ انتشار اطلاعیه گروه چهارشنبه سیاه و پذیرش مسئولیت انفجارات و حملات مسلحانه در سطح خرمشهر و خوزستان با اعلام هشدار به مقامات حکومتی.

 

 

 

 

 

 

 

 

- سفر هیئت اعزامی امام‌خمینی به سرپرستی آیت‌الله جنتی و آیت‌الله کرمانی به سنندج جهت بررسی وضع روحانیان کردستان و گفت‌و‌گو با آنها درباره‌ی اصل 13 قانون اساسی.

- برگزاری جلسه بررسی مشکلات ناشی از درگیری نقده با شرکت مقامات دولتی و روحانیان منطقه و ارائه پیشنهادهایی برای پایان دادن به مشکلات و بازگشت آوارگان.

- در پی سخنان امروز امام‌خمینی و تأکید ایشان بر حفظ وحدت، بیناد آموزشی و تبلیغاتی الهادی راهپیمایی اعلام شده علیه مواضع و رفتار سازمان مجاهدین خلق را لغو کرد.

- پیام امام‌خمینی به مناسبت نیمه شعبان خطاب به ملت مشتمل بر عفو عمومی به استثنای متهمین به قتل یا صادرکنندگان دستور قتل، ضرورت تحول فرهنگی و حفظ استقلال کشور، تأکید بر انسجام قبل از پیروزی و پرهیز از تفرقه و...

- گزارش سفارت آمریکا در تهران به وزارت امور خارجه آن کشور از درگیری‌های طرفداران و مخالفان آیت‌الله شریعتمداری در تبریز و اشغال ایستگاه رادیو تلویزیون تبریز به دست گروه مسلح حزب جمهوری خلق مسلمان ایران، اختلاف بین آیت‌الله قاضی و آیت‌الله مدنی و...

- گزارش کاردار سفارت آمریکا در تهران به وزارت امور خارجه آن کشور با عنوان "علاقه امیرانتظام به اطلاعات مشترک" و اشاره به روابط سه گانه ایران و عراق و آمریکا و نگرانی‌های دولت موقت از مقاصد عراق.

ارسال نظر






captcha
ارسال