فائزون|۱۷ تیر ۱۳۶۱

کدخبر : 10224 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۷:۵۴

تاریخ شمسی

17 تیر 1361

تاریخ قمری

16 رمضان 1402

تاریخ میلادی

8 ژوئیه 1982
 
خلاصه روز: 

- تصمیمات جدید فرمانده قرارگاه کربلا در پی توسعه آب‌گرفتگی در جنوب منطقه عملیاتی رمضان: در مرحله‌ی اول، مانور قرارگاه نصر حذف می‌شود و اجرای مأموریت آفندی این قرارگاه در مرحله‌ی دوم خواهد بود.

- گزارش فرمانده اطلاعات قرارگاه مرکزی کربلا از آخرین وضعیت و اقدامات دشمن در مناطق قرارگاه‌های پنج‌گانه عملیاتی (قائم، قدس، فجر، فتح و نصر) در جبهه‌های جنوب درباره‌ی: نقل و انتقال نیرو و تثبیت و تحکیم و گسترش مواضع جدید پدافندی، ایجاد خاک‌ریز، گسترش میادین مین، تقویت نیرو و تغییرات در آرایش نیروها به منظور بالا بردن توان دفاعی.

- ستاد فرماندهی نیروهای مسلح عراق کلیه مرخصی‌های نیروهای خود در منطقه جنوب را لغو کرد. شورای فرماندهی عراق ضمن بخشودگی غایبان از خدمت، اعلام کرد برای مشمولانی که خود را به مراکز مربوطه معرفی نکنند و افرادی که از خدمت بگریزند، مجازات اعدام در نظر گرفته شده است.

- وزیر دفاع عراق: نیروهای مسلح عراق جلوی حملات ایران را خواهند گرفت.

- عراق در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، بیانیه‌ی هفته پیش ایران مبنی‌بر این‌که هنوز بخش‌هایی از خاک ایران در اشغال عراق است را تکذیب کرد.

- اظهارات توکلی سخن‌گوی دولت، نماینده امام در سپاه، فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره راه‌های پیروزی نهایی، تسریع در اجرای عملیات، ربوده شدن دیپلمات‌های ایرانی در بیروت و احتمال ورود نیروهای ایرانی به خاک عراق. آقای توکلی: «دشمن هنوز در خاک ماست، شهرهای ما گلوله‌باران می‌شوند، ما جنگ را تمام شده نمی‌دانیم و برای به دست آوردن حق خود، در داخل خاک عراق از خود دفاع می‌کنیم.» حجت‌الاسلام محلاتی نماینده امام در سپاه: «عراق باید غرامت بپردازد و در صورت استنکاف باید غرامت خود را با ترور بگیریم.» سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش: «هیچ دولت و سازمان بین‌المللی درصدد حمایت از حق ما نیست و ما بیش‌تر از این نمی‌توانیم منتظر بمانیم و باید دشمن را تا انهدام کامل تعقیب کنیم.» سرهنگ معین‌پور فرمانده نیروی هوایی ارتش: «تنها راه رسیدن به پیروزی نهایی، بسیج کلیه نیروها و حمله همه جانبه حداقل در شرق عراق، می‌باشد.»

- فرانسه مدعی شد که یک ایرانی که می‌خواست به جان بنی‌صدر سوء قصد کند، با مواد منفجره در فرودگاه "اورلی" پاریس دست‌گیر شد. خبرگزاری فرانسه: ایرانی‌ها دو سال پیش نیز می‌خواستند شاپور بختیار را به قتل برسانند. پسر اشرف پهلوی، فرمانده پیشین نیروی دریایی ایران نیز سه سال پیش در پاریس توسط ایرانی‌ها به قتل رسید.

- خبرگزاری فرانسه از قول محمد غرضی وزیر نفت ایران: ما سهمیه یک میلیون و دویست هزار بشکه را نخواهیم پذیرفت.

- تفسیر خبرگزاری‌رویتر، خبرگزاری‌تانیوگ، روزنامه‌دانمارکی"بی‌تی"و دفترسیاسی‌ سپاه از روند آینده‌ جنگ، مشکلات‌ اقتصادی‌ عراق در ادامه‌ی جنگ و تأثیر پیروزی‌های اخیر ایران بر اوضاع منطقه و خصوصاً فلسطین.

ارسال نظر






captcha
ارسال