فائزون|۱۷ تیر ۱۳۶۴

کدخبر : 10223 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۷:۵۲

تاریخ شمسی

17 تیر 1364

تاریخ قمری

19 شوال 1405

تاریخ میلادی

8 ژوئیه 1985
 
خلاصه روز: 

- تک محدود عراق علیه نیروهای ارتش در ارتفاع گیسکه (منطقه‌ی سومار) در بامداد و پاتک ناموفق نیروهای خودی در بعدازظهر امروز.

- طرح مسائل امنیتی خلیج‌فارس و جنگ ایران و عراق در نشست وزیران امورخارجه‌ی شورای همکاری در عربستان.

- "شریف‌الدین پیرزاده" دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی، از تشکیل جلسه‌ی کمیته‌ی صلح وابسته به این سازمان در جده (در سپتامبر آینده) برای متوقف کردن جنگ عراق و ایران خبر داد.

- اوزال: ترکیه صلاحیت میانجی‌گری جهت پایان دادن به جنگ ایران و عراق را دارد.

- گزارش روزنامه‌ی اطلاعات از سفر رئیس‌جمهور و همراهان به استان چهارمحال بختیاری؛ اظهارات رئیس‌جمهور درباره‌ی مواردی چون: انفعال ابرقدرت‌ها در برابر انقلاب اسلامی، شروط برقراری صلح، سرچشمه گرفتن انقلاب اسلامی از اندیشه‌های قرآنی و از راه انبیا، فقر و محرومیت به جای مانده از رژیم ستم‌‌شاهی و....

- مصاحبه‌ی نخست‌وزیر درباره‌ی نفت؛ توسعه روابط اقتصادی با شوروی؛ ربوده شدن هواپیمای امریکایی تی.دبلیو.ای.؛ تأیید دولت در سخنان امام؛ تأثیر مسئله افغانستان و تسلیح عراق در ارتباط میان ایران و شوروی؛ تعطیلی نیروگاه اصفهان بر اثر ترک کارشناسان روسی؛ پاسخ به ادعای امریکا درباره‌ی دخالت ایران در آزادی گروگان‌ها؛ وجود ریشه‌ی تروریسم در امریکا و اسرائیل؛ مخالفت جمهوری‌اسلامی با تروریسم واقعی.

- روزنامه‌ی اطلاعات مقاله‌ی مفصلی از سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها در دو شماره با عنوان "از امروز آمادگی فرهنگی برای حج، که فردا دیر است" درج کرده‏ است. در این مقاله مطالبی آمده است در اهمیت مناسک حج به‌عنوان یک عبادت اجتماعی؛ گزارشی از واکنش دولت عربستان در برابر راهپیمایی برائت از مشرکان در حج سال گذشته؛ توطئه صدام در هجوم به حاجیان ایرانی در مراسم حج.

- ارسال یادداشت سفارت ایران در کویت به وزارت خارجه‌ی این کشور در پی تشدید اقدامات کویت در اخراج ایرانیان. در این یادداشت بر ضرورت رعایت مقررات بین‌المللی در مورد اتباع خارجی و اموال آن‏ها به‌ویژه مسلمانان و همسایگان، تأکید شده‏ است. اظهارات یک نماینده‌ی مجلس کویت خطاب به "وزارت کشور" این کشور درباره‌ی ضرورت اخراج طرف‏داران اسرائیل از کویت.

- در واکنش در برابر تهدید امریکا به تحریم فرودگاه بین‌المللی بیروت، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی ایران از کشورهای اسلامی و عربی خواست تا در صورت عملی شدن تحریم امریکا و هر کشور دیگر، استفاده از فرودگاه‌ها و فضای خویش را برای پروازهای آن کشورها ممنوع کنند.

- رئیس‌جمهور امریکا، در جمع انجمن وکلای این کشور درباره‌ی تروریسم سخن‏رانی کرد و کشورهای ایران، لیبی، کره‌شمالی، کوبا و نیکاراگوئه را متهم کرد که یک ترکیب تازه‌ی جنایی در سطح جهان تشکیل داده‌اند و در ابراز تنفر تعصب‌آمیز از امریکا، هم‌سو شده‌اند. وی اطلاعات و آماری در این‌باره ارائه داد. ریگان از سوریه در فهرست کشورهای حامی تروریسم نام نبرد.

- مجله‌ی امریکایی "نیوزویک" - که خبرنگار آن با تعدادی دیگر از خبرنگاران غربی اخیراً به ایران آمده و از جبهه‌ها و شهرهای بمباران شده بازدید کرده بود - امروز گزارش مفصلی از جنگ در جبهه‌ها و شهرهای ایران چاپ کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال