فائزون|۱۶ تیر ۱۳۵۸

کدخبر : 10221 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۷:۴۷

تاریخ شمسی

16 تیر 1358

تاریخ قمری

12 شعبان 1399

تاریخ میلادی

7 ژوئیه 1979
 
خلاصه روز: 

- ادامه انفجارات درخوزستان از جمله انفجار مهیب در لوله‌های نفت در پنج کیلومتری بندر ماهشهر و قطع خطوط نفت امیدیه- آغاجاری و رکود در پالایشگاه آبادان؛ شلیک موشک آرپی جی7 به پاسگاه مرزی سعیدیه و انهدام ساختمان پاسگاه و تیراندازی با سلاح‌های کالیبر کوچک به آن و مجروح شدن تعدادی از پرسنل.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- اعلام آمادگی مردم روستای سید خلف اهواز برای تحویل داوطلبانه سلاح‌های خود به پاسداران انقلاب و خلع سلاح عمومی در این منطقه.

- درخواست استاندار خوزستان برای اجرای قاطعانه خلع سلاح عمومی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی استان جهت اجرای برنامه‌های عمرانی در استان.

- گسترش روابط عراق با اروپا؛ سفر نخست وزیر فرانسه به بغداد و پایان دیدار وزیر خارجه آلمان از این کشور.

- گزارش جانبدارانه روزنامه اطلاعات از ضد انقلاب در حوادث جلدیان و گزارش متقابل از حرکات غیرقانونی افراد حزب دمکرات و اقدام عناصر ضد انقلاب در پاشیدن رنگ روی پرچم‌های حک شده بر خودروهای ارتشی پادگان مهاباد.

- انتشار بیانیه گروهی تحت عنوان "مسلمانان متعهد کردستان" و اعلام مرزبندی با گروه‌های مخالف نظام در منطقه و ارائه پیشنهادهای اصلاحی برای قانون اساسی از جمله تصریح بر خودمختاری، اصلاح اصل 13 و شورای نگهبان.

- گزارش جنبش ملی مجاهدین خلق مرکز مشهد از چگونگی خلع سلاح مقرها و مراکز وابسته به این جنبش در مشهد به دست پاسداران انقلاب.

- اظهارات آقای آذری قمی دادستان انقلاب اسلامی تهران درباره تشریفات قانونی محاکمه سعادتی و اصرار سازمان مجاهدین خلق برای آزادسازی بدون قید و شرط وی.

- شهادت حاج نقی طرخانی از بنیان‌گذاران مسجد قبای تهران به دست گروه فرقان.

- پیام کتبی مهندس بازرگان به آیت‌الله شیخ بهاءالدین محلاتی از روحانیون برجسته فارس و ترغیب ایشان برای بازگشت به شیراز.

- گزارش مطبوعات از اخراج 60 تن از درجه داران ارتش به دستور فرمانده کل دژبان؛ اقدامات دژبانی کل برای تدارک نیرو جهت انجام مأموریت‌های نظامی.

- تحصن همافران پایگاه‌های تبریز، بابل، بوشهر و شیراز و اعلام خواسته‌‌های خود از جمله دگرگونی نهادهای ارتش، پاکسازی عناصر وابسته، بنیان گزاری ارتش با ایمان، رفع تبعیضات و...؛ پیام گروهی از افسران- نیروی هوایی به امام‌خمینی و اعلام این‌‌که هدف ما هدف رهبر انقلاب و آرزوی ما جهاد و شهادت، توقعی از ملت و دولت نداریم، موافق پیشنهادهای رفع تبعیض هستیم و با خواسته‌های غیر منطقی مقابله می کنیم. پیام مهندس بازرگان به همافران متحصن و دعوت آنان به پاسداری از انقلاب و نظم و قانون و قول رسیدگی به خواسته‌های آنان.

- سخنان امام‌خمینی در جمع پاسداران کمیته انقلاب اسلامی حصارک کرج و تشریح روند گذشته انقلاب، خطرات پیش رو و برنامه‌های آینده با تأکید بر وحدت و جلوگیری از تفرقه.

- مصاحبه مهندس سحابی سرپرست سازمان انرژی اتمی درباره‌ی تعطیلی نیروگاه‌های اتمی بوشهر و اهواز به علت کمبود بودجه و خروج کارشناسان خارجی.

ارسال نظر






captcha
ارسال