فائزون|۱۶ تیر ۱۳۶۴

کدخبر : 10219 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۷:۴۳

تاریخ شمسی

16 تیر 1364

تاریخ قمری

18 شوال 1405

تاریخ میلادی

7 ژوئیه 1985
 
خلاصه روز: 

- انفجار بمب در خیابان فردوسی تهران در ادامه‌ی اجرای انفجارهای آسان در اماکن عمومی به‌وسیله‌ی عوامل وابسته به عراق.

- تفسیر امروز رادیو بی.‏بی.‏سی. درباره‌ی ارتباط طولانی شدن نبرد کردها برای دست‏‌یابی به خودمختاری با جنگ پنج ساله‌ی ایران و عراق.

- اظهارات "الرشید" وزیر مشاور در امور کابینه‌ی کویت، در مورد ملاقات امروز نخست‌وزیر ترکیه، با امیر کویت و توافق آن‏ها درباره‌ی پایان جنگ.

- آقای هاشمی‌رفسنجانی در جلسة علنی امروز مجلس شورای اسلامی سفر هیئت پارلمانی جمهوری‌اسلامی ایران به کشورهای چین و ژاپن را آغاز حرکت جدید در سیاست خارجی و روابط بین‌المللی و نیز حضور شایسته‌ی جمهوری‌اسلامی در دو قطب جهانی، توصیف کرد.

- موافقت امام‌خمینی با کناره‌گیری آقای صانعی از مسئولیت دادستانی کل کشور و انتصاب آقای موسوی خوئینی‌ها به این سمت که بازتاب‌هایی گسترده در رسانه‌های همگانی داشته است: خبرگزاری آلمان و یونایتدپرس: این انتصاب به‌طور مؤثری خوئینی‌ها را از صحنه‌ی رقابت ریاست‌جمهوری حذف خواهد کرد.... رادیو بی‏.بی.‏سی: خوئینی‌ها به مخالفت سرسختانه با غرب و به‌خصوص امریکا شهرت دارد و در این زمینه بهتر از بسیاری دیگر از رهبران ایران نظرات آیت‌الله خمینی را منعکس می‌کند. ماه آینده حجاج ایرانی در مراسم حج کم‏تر مزاحم عربستان خواهند بود.

- اظهارات "میرحسین موسوی" نخست‌وزیر در نشستی با خبرنگاران و ‌رسانه‌های داخلی با اشاره به توقیف روزنامه‌ی صبح آزادگان: قوه‌ی اجرائیه معمولاً در همه‌ی کشورها به دنبال محدود کردن فعالیت روزنامه‌هاست، در کشور ما برعکس، قوه‌ی مجریه داوطلب این است که روزنامه‌ها آزادانه فعالیت و نقد کنند.

- ادامه‌ بازتاب ربودن هواپیمای تی.دبلیو.ای: واکنش کشورهای منطقه در برابر تهدید امریکا به تحریم فرودگاه بیروت؛ آزادی تعدادی دیگر از زندانیان زندان "عتلیت" در اسرائیل.

- دولت امریکا به دولت مصر اطلاع داد که موافقت خود را با آغاز مذاکرات سه‌جانبه بین هیئت‌های اردنی، فلسطینی، امریکایی در نیمه‌ی ماه میلادی آینده (اوت) به دولت اردن ابلاغ خواهد کرد.

- اظهارات "ابوایاد" مرد شماره2 الفتح درباره‌ی عدم حضور سوریه در کنفرانس سران عرب که قرار است برای رسیدگی به مسئله فلسطین تشکیل شود و تأکید وی بر ضرورت شرکت سوریه در کنفرانس.

- گزارش روزنامه‌ی "الاسلام" چاپ کلمبو، درباره‌ی اظهارات رئیس اداره‌ی امنیت ملی امریکا در مورد نقش امریکا در جنگ عراق و ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال