فائزون|۱۵ تیر ۱۳۵۸

کدخبر : 10217 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۱:۱۰

تاریخ شمسی

15 تیر 1358

تاریخ قمری

11 شعبان 1399

تاریخ میلادی

6 ژوئیه 1979
 
خلاصه روز: 

- راهپیمایی مردم در اهواز به دعوت جامعه روحانیت و بازاریان علیه تحرکات عراق و ضد انقلابیون داخلی و پشتیبانی از استاندار خوزستان و دادستان دادسرای انقلاب اسلامی اهواز.

- تفسیر رادیو لندن از اهیمت اقتصادی خوزستان برای ایران و تأثیر تحرکات تجزیه طلبانه جریان‌های قومی و عراق در آن؛ تفسیر رادیو کلن از نگرانی عراق از انقلاب اسلامی و نقش آن کشور در تحرکات کردستان و خوزستان.

- اطلاعیه دادسرای انقلاب اسلامی اهواز در خصوص برخورد قانونی با هرگونه کم‌کاری در ادارات دولتی.

- بروز زد و خورد شدید در جلسه سخنرانی دانشجویان پیشگام و هواداران چریک‌های فدایی خلق و حزب کارگران سوسیالیست در دانشگاه تبریز.

- نامه سازمان مجاهدین خلق به امام‌خمینی و ابراز نگرانی از تحریکات گسترده علیه آن سازمان در سراسر کشور.

- پیام رادیویی آیت‌الله طالقانی به ملت ایران و درخواست از رهبران گروه‌های سیاسی مبنی‌بر خراب نکردن این نهضت عظیم و چهره اسلام به خاطر گروه پرستی و خودنمایی.

- بیانات امام‌خمینی در جمع گروهی از مردم و هشدار در مورد ایجاد قریب صد گروه و تفرقه افکنی دشمنان و رفتار جاهلانه دوستان نادان: من می‌ترسم در این نیمه‌راه زحمت‌هایی که تاکنون کشیده شده است به واسطه نادانی یک عده و غرض‌ورزی عده‌ی دیگر از بین برود و خون جوانان ما هدر رود.

- سخنان امام‌خمینی در جمع صاحبان صنایع و بازراریان تهران و دعوت از آنان به برادری و رعایت حقوق کارگران و پیشگیری از انفجار عمومی.

- اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره‌ی منافع حیاتی آمریکا در منطقه خلیج‌فارس و توجه به افزایش نیروهای امنیتی آمریکا در منطقه؛ بیانیه دولت آمریکا در تکذیب قصد اعزام نیروی 110 هزار نفری به خلیج‌فارس و تصمیم آمریکا برای حفظ استقلال کشورها و حفظ منافع خود در منطقه.

ارسال نظر






captcha
ارسال