فائزون|۱۵ تیر ۱۳۶۱

کدخبر : 10216 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۱:۰۹

تاریخ شمسی

15 تیر 1361

تاریخ قمری

14 رمضان 1402

تاریخ میلادی

6 ژوئیه 1982
 
خلاصه روز: 

- حمله توپخانه‌های عراق به شهرهای آبادان و خرمشهر؛ بر اثر این حمله، 20 تن از مردم این دو شهر شهید یا مجروح شدند.

-  در قزوین چهار خانه تیمی سازمان مجاهدین خلق کشف شد و 29 تن از مسئولان و اعضای مؤثر این سازمان دست‌گیر شدند. کشف یک خانه تیمی در ارومیه.

- امروز 32 دستگاه تریلر حامل مهمات از مرز کویت وارد عراق شد.

- اقدامات مخالفان دولت عراق؛ ترور یک افسر سازمان امنیت عراق در بصره؛ تظاهرات مردم "رانیه" علیه حکومت عراق؛ تخریب یک ایستگاه برق در چوارتا.

- خبرگزاری آلمان: آقای هاشمی رفسنجانی پاریس را به حمایت از سران سوءقصدکنندگان در ایران متهم کرد.

- در پی شهادت آیت‌الله صدوقی، امام‌خمینی آیت‌الله "روح‌الله خاتمی" را به سمت امام جمعه‌ی یزد منصوب کردند.

- گفت‌و‌گوی سفیران الجزایر و چین و کاردار عربستان سعودی با آقای ولایتی وزیر امورخارجه، معاون امور بین‌الملل و اقتصادی وزارت امورخارجه و قائم مقام این وزارتخانه در مورد لزوم مقابله با حکومت صهیونیستی و توسعه روابط دوجانبه.

- تشکیل جلسه اضطراری اوپک درپی کاهش قیمت نفت از 34 دلار قیمت رسمی اوپک در هر بشکه به 30 دلار. معاون وزیر نفت: سیاست از ابتدا تثبیت قیمت نفت و سپس تجدیدنظر در میزان تولید اوپک است.

- سفر معاون نخست‌وزیر عراق به بلگراد برای فراهم کردن برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها در بغداد. گفتار رادیو بی.بی.سی. درباره امکان برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها در بغداد و تلاش عراق برای برگزاری این کنفرانس و کوشش ایران برای لغو آن.

- اظهارات وزیرخارجه‌ی فرانسه درباره‌ی تلاش این کشور برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق.

- گفتار رادیو قاهره درباره‌ی امکان ادامه‌ی جنگ و مواضع دو کشور درگیر پس از عقب‌نشینی عراق: قرائن نشان می‌دهد که جنگ خلیج‌فارس تا مدت نامعلومی باقی خواهد ماند. ایران برای اثبات ادعای خود مبنی‌بر باقی ماندن نیروهای عراقی در مواضع استراتژیکی خاک ایران، از خبرنگاران خارجی جهت بازدید از مناطق مرزی دعوت کرده است. عراق از استقرار نیروهای بین‌المللی در مرزها سخن می‌گوید.

- به حکم دادگاه امنیتی کویت، دو خراب‌کار عراقی به جرم انفجار و رعب و وحشت در کویت، به 15 و 10 سال زندانی محکوم شدند. بیش از یک‌صد کیلو مواد منفجره از مخفی‌گاه این دو تن کشف شده است.

- یاسر عرفات، رئیس‌جمهور را برای شرکت در کنفرانس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی دعوت کرد. آیت‌الله‌ خامنه‌ای: پذیرش این‌ دعوت منوط‌ به کشورهای شرکت‌کننده و محل برگزاری‌ کنفرانس مزبوراست.

- رادیو امریکا: ریگان با اعزام نیروهای امریکایی برای تأمین بخشی از نیروهای پاسدار صلح در لبنان، موافقت کرده است. یکی از مقام‌های فلسطینی: این عمل توطئه‌ای است که برای کمک به اسرائیل انجام می‌گیرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال