فائزون|۱۵ تیر ۱۳۶۴

کدخبر : 10215 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۱:۰۷

تاریخ شمسی

15 تیر 1364

تاریخ قمری

17 شوال 1405

تاریخ میلادی

6 ژوئیه 1985
 
خلاصه روز: 

- گزارش قرارگاه حمزه از درگیری‌های اخیر کردستان و عملیات انصاراللّه؛ گزارش یک بولتن سیاسی از وضعیت کردستان؛ سابقه‌ی درگیری‌ها و اختلاف گرو‌ه‌های دمکرات و کومه‌له و نیز اهداف عملیات انصاراللّه.

- حمله‌ی گروهی از عناصر حزب دمکرات به یک مقر خودی در اطراف پاوه.

- تداوم اقدامات آمادگی لشکر19 فجر برای اجرای عملیات نفوذی بسیار وسیع در منطقه‌ی عمومی دهلران - طیب و آغاز توجیه فرماندهان عملیاتی این لشکر بر اساس شناسایی‌های انجام شده.

- درباره‌ی کشتی کویتی "المحرق" که از سی‌ام خرداد ماه در توقیف ایران است، رادیو امریکا امروز اعلام کرد که ایران هنوز تاریخی برای آزادی این کشتی معین نکرده‏ است. "عبدالفتاح البدر" رئیس شرکت نفت‌کش کویتی، ابراز امیدواری کرده‏ است که کشتی المحرق پس از تخلیه‌ی کالاهای ارسالی به مقصد عراق، تا اواسط ماه جاری میلادی آزاد شود.

- مصاحبه‌ی دکتر "وحید دستجردی" مدیرعامل جمعیت هلال احمر جمهوری‌اسلامی ایران، درباره‌ی فعالیت‌های این جمعیت در داخل کشور، سرحدات جنگی و مناطق بمباران شده به‏ وسیله‌ی عراق.

- سفیر شوروی در افغانستان در گفت‌‏وگو با یک دیپلمات ایران از مواضع ایران در افغانستان ابراز ناخشنودی کرد و افزود: «ایران، افغانستان و شوروی سه کشور ضد‌‌ امپریالیست هستند، در حالی که عربستان و پاکستان شاخه‌های امریکا هستند و ضدانقلاب افغانی را تجهیز می‌کنند.» وی از برخورد یکسان جمهوری‌اسلامی ایران در برابر شوروی و امریکا ابراز تأسف کرد و در خصوص ویران شدن مناطق مسکونی ایران با سلاح‌های روسی، گفت: «در صورتی که رهبران شما بخواهند، چنین راکت‌هایی را مستقیماً در اختیار شما می‌گذاریم.»

- ادامه‌ی بازتاب سفر هاشمی به چین و ژاپن در رسانه‌های داخلی و خارجی، از جمله: اشاره به حضور هم‌زمان آقای هاشمی و کیسینجر در ژاپن و نیز پاسخ آقای هاشمی به خبرنگاران درباره‌ی روابط ایران با امریکا.

- "حافظ‌ اسد" درخواست ریگان دائر بر آزادسازی گروگان‌های امریکایی را رد کرد. از سوی دیگر، "سازمان مستضعفین" با انتشار بیانیه‌ای اعلام آمادگی کرد که ربایندگان هواپیما را به یک دادگاه بین‌المللی بسپارد به این شرط که ریگان نیز به‏ دلیل جنایت‌های خود در پشتیبانی از اسرائیل علیه ملت مستضعف لبنان، محاکمه شود. در بیانیه‌ی این سازمان بر جنگ با امریکا و اسرائیل تأکید شده‏ است.

- واکنش "شاذلی قلیبی" دبیر اتحادیه‌ی عرب در برابر تهدیدات امریکا مبنی‌بر تحریم فرودگاه بیروت؛ اعلام تشکیل جلسه‌ی این اتحادیه در هفته‌ی آینده برای اتخاذ یک موضع مشترک عربی در این‌باره.

- "سوبروتو" وزیر نفت اندونزی و رئیس کنونی کنفرانس سازمان اوپک، در چهارمین دور مذاکرات خصوصی این سازمان در وین، به توافق وزیران کشورهای عضو در دفاع از قیمت، سقف تولید کنونی، بررسی ایجاد کمیته‌ای ویژه برای کنترل دقیق و همه‌جانبه برای اجرای مصوبات اوپک و... اشاره کرد و کنترل دقیق فروش نفت اعضای اوپک را از وظایف اصلی این کمیته دانست.

ارسال نظر






captcha
ارسال