فائزون|۱۴ تیر ۱۳۵۸

کدخبر : 10213 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۱:۰۴

تاریخ شمسی

14 تیر 1358

تاریخ قمری

10 شعبان 1399

تاریخ میلادی

5 ژوئیه 1979
 
خلاصه روز: 

- پرتاب بمب دستی به سالن انتظار فرودگاه اهواز و درگیری مسلحانه بین مهاجمین و پاسداران و فرار آن‌ها؛ اظهارات فرماندار اهواز درباره‌ی هدف این حمله؛ گزارش کیهان از این حادثه.

- تحصن اعضای خانواده 15 تن از دستگیر شدگان حزب کارگران سوسیالیست در ساختمان دادگستری اهواز و درخواست آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان.

- گزارش ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی به نخست وزیر درباره‌ی فعالیت‌های دولت عراق علیه انقلاب اسلامی، از جمله: عملیات شناسایی و عکس‌برداری زمینی وهوایی، استقرار توپ و تجهیزات سنگین جنگی در مرز شلمچه، کنترل شدید روحانیان و طرفداران انقلاب اسلامی.

- سفر لرد کارینگتون وزیر خارجه انگلیس در رأس یک هیئت بلندپایه به عراق؛ گزارش رادیو ریاض از مأموریت و مذاکرات این هیئت در عراق.

- اوضاع داخلی عراق به نقل از منابع مختلف بویژه "حرکت انقلاب اسلامی عراق"؛ اطلاعیه سازمان امت اسلامی عراق درباره‌ی برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای جنبش اسلامی عراق.

- گزارش ژاندارمری کل کشور به وزارت کشور از بروز درگیری بین پیشمرگان جلال طالبانی و ارتش عراق در دربندیخان.

- گزارش تحقیقی روزنامه کیهان از حمله عناصر ضد‌انقلاب بویژه نیروهای حزب دمکرات به ایل منگور از ایلات طرفدار انقلاب اسلامی و حمایت عزالدین حسینی از اقدامات پیشمرگان حزب دمکرات کردستان در سرکوب طرفداران انقلاب اسلامی در روستاهای کردستان.

- اطلاعیه جمعیت کردهای مقیم مرکز و اعلام خطر در مورد توطئه‌های حساب شده ارتجاع و امپریالیسم در کردستان و ادعای نشر مطالب دروغ توسط روزنامه جمهوری اسلامی و رادیو و تلویزیون درباره اوضاع پیرانشهر و نقده.

- اجتماع گروهی تحت عنوان نمایندگان عشایر و کردهای پاوه و اورامانات در اردوگاه سریاس و صدور قطعنامه‌ای 7 ماده‌ای مبنی‌بر تصریح حق خودمختاری در قانون اساسی، سپردن امور امنیتی منطقه به افراد بومی، مذاکره دولت با نمایندگان واقعی کرد درباره‌ی حقوق ملی.

-ر اهپیمایی پنج هزار نفری مردم ایرانشهر در اعتراض به اصل 13 قانون اساسی و صدور قطعنامه 7 ماده‌ای در حمایت از خودمختاری سیستان و بلوچستان و خروج پاسداران اعزامی از منطقه و واگذاری امنیت محل به افراد بومی.

- انتتشار بیانیه نهضت آزادی ایران و هشدار درباره‌ی افزایش قارچ گونه گروه‌ها و سازمان‌های سیاسی با ایدئولوژی‌ها و خط مشی‌های مختلف و خطرات این مسئله برای آینده کشور و انقلاب اسلامی و درخواست از دولت برای جلوگیری از تشکیل گروه‌های بی‌ضابطه و جراید بی‌مسئولیت.

- پاسخ مفصل مهندس بازرگان نخست وزیر موقت به انتقادات مطرح شده علیه دولت در یک پیام تلویزیونی.

- اظهارات سخنگوی دولت درباره‌ی نظر دولت درباره‌ی مسائل روز از جمله رابطه دولت موقت با شورای انقلاب، مشکلاتی که ممکن است توسط گروه‌های مختلف سیاسی به وجود آید، پناهندگان اخیر عراقی و شایعه حضور 40 مستشار آمریکایی در ایران.

- تفسیر رادیو لندن و رادیو مسکو از حضور نظامی آمریکا در خلیج‌فارس و تبعات آن.

ارسال نظر






captcha
ارسال