فائزون|۱۳ تیر ۱۳۵۸

کدخبر : 10209 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۰:۵۱

تاریخ شمسی

13 تیر 1358

تاریخ قمری

9 شعبان 1399

تاریخ میلادی

4 ژوئیه 1979
 
خلاصه روز: 

- حمله با خمپاره به فرودگاه اهواز و شکسته شدن شیشه‌های برج مراقبت آن.

- تلگرام ژاندارمری کل کشور به وزارت کشور از آموزش نظامی 160 ایرانی در پادگان محمدقاسم عراق زیر نظر افسران عراقی.

- افشاگری مرزبان خرمشهر درباره عوامل دست اندرکار حوادث خوزستان از جمله سیل قاچاق اسلحه از عراق به ایران، اقدامات تبلیغاتی عراق درخوزستان، خالی بودن پاسگاه‌های مرزی از نیرو و امکانات، آموزش نظامی گروهی با عنوان فدائیان عرب در اردوگاه‌های نظامی بصره، تمرکز نیروهای عراق در مرز ایران و بریده شدن سیم‌های خاردادر در منطقه کوشک.

- مجله عراقی الفبا: اعراب عادت کرده‌اند که عراق در برابر یورش تاتارها در قرن دهم و قرن بیسم ایستادگی کند! الثوره: هم‌دستی رژیم کنونی ایران با امپریالیسم موجب وخامت اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور شده است.

- مصاحبه صدام حسین معاون رئیس جمهوری عراق با مجله آلمانی اشپیگل و اعلام مواضع بغداد درباره انقلاب اسلامی و روابط ایران و عراق، تقویت نیروهای نظامی دو کشور در مرزها. استرداد سه جزیره و موضوع مالکیت بحرین.

- ورود احمد حسین السامرایی سفیر جدید عراق به ایران.

- اخراج 27 تن دیگر از روحانیان مقیم عراق از این کشور.

- جلسه حسن تفاهم مفتی زاده و عزالدین حسینی با وساطت روحانیان سرشناس کردستان در قریه‌ی بوهند کندی و مذاکره آن‌ها با انتشار اطلاعیه دو ماهه‌ای درباره‌ی اصل 13 قانون اساسی (مسئله مذهب رسمی کشور) و مسئله خودمختاری کردستان.

- درج نامه‌ی سرگشاده‌ای به قلم دکتر هاشم شیرازی خطاب به مهندس مهدی بازرگان در روزنامه اطلاعات علیه انقلاب اسلامی، دولت موقت و حاکمیت اسلامی و دفاع از علاملان ترویج قوم‌گرایی ضد‌انقلابی و مسببان اصلی حوادث سنندج و نقده.

- مواضع سازمان مجاهدین خلق درباره‌ی دستگیری و نحوه‌ی محاکمه تقی شهرام و اعلام بی‌اعتمادی سازمان به دستگاه‌های سیاسی، قضایی و امنیتی کشور، هشدار در مورد سوء استفاده از محاکمه تقی شهرام علیه سازمان و عدم دامن زدن به جنگ مذهبی و غیر مذهبی و مسائل ایدئولوژیکی.

- اعلامیه گروهی از همافران نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در تعیین ضرب الاجل سه روزه برای: پاک‌سازی محیط نیروی هوایی، روشن شدن وضع همافران، تأیید بخشنامه‌ها توسط شورای مرکزی ستاد نیرو و جلوگیری از اخراج پرسنل.

- تحصن گروهی- که خود را از افراد سپاه پاسداران نامیدند- در ساختمان دادستانی انقلاب و در اعتراض به کادر رهبری سپاه؛ پاسخ فرمانده کل و فرمانده‌ی عملیات سپاه به اعتراضات متحصنین و تأکید بر ضرورت تصفیه سپاه و گزینش افراد طبق ضابطه.

- تعیین تاریخ 1358/5/12 به عنوان زمان انتخابات مجلس بررسی نهایی قانون اساسی (مجلس خبرگان).

- بیانات امام‌خمینی در جمع پاسداران انقلاب اسلامی آباده و تشریح تفاوت‌های اساسی حکومت اسلامی با حکومت‌های دیگر.

- مصاحبه علی شمس اردکانی سفیر ایران درکویت با روزنامه کویتی السیاسه درباره‌ی تهدیدات آمریکا علیه انقلاب اسلامی و خلیج‌فارس.

ارسال نظر






captcha
ارسال