فائزون|۱۲ تیر ۱۳۶۱

کدخبر : 10204 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۰:۴۳

تاریخ شمسی

12 تیر 1361

تاریخ قمری

11 رمضان 1402

تاریخ میلادی

3 ژوئیه 1982
 
خلاصه روز: 

- فعالیت‌های نظامی عراق علیه شهرهای اهواز، آبادان، و قصرشیرین. در گلوله‌باران آبادان و خرمشهر 9 تن شهید و 22 تن نیز مجروح شدند.

- گزارش قرارگاه کربلا از وضعیت نیروهای عراقی در جبهه‌های میانی (فکه، موسیان، چم‌سری و چم‌هندی): دشمن از مناطق مسکونی عقب‌نشینی کرد، ولی ارتفاعات مسلط و حساس را همچنان در تصرف خود دارد. شهر موسیان کاملاً تخریب شده و فقط یک مسجد سالم باقی‌مانده است. عراق اغلب مناطق تخلیه شده را مین‌گذاری کرده است. فرمانده ناحیه ژاندارمری باختران: عراقی‌ها "آق‌داغ" را در اشغال دارند و از آنجا قصرشیرین را گلوله‌باران می‌کنند. بخش خسروی ویران شده است.

- 339 تریلر و کامیون مهمات از کویت وارد عراق شدند.

- سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ادعاهای نماینده عراق در سازمان ملل مبنی‌بر عقب‌نشینی ارتش این کشور از خاک ایران را تکذیب کرد: از سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای عضو غیرمتعهدها می‌خواهیم که برای بازدید از مناطق تحت اشغال عراق به ایران بیایند.

- ملاقات و گفت‌و‌گوی صدام‌حسین با فرماندهان و مسئولان تشکیلات ارتش عراق.

- تفسیر خبرگزاری جمهوری اسلامی از سفر وزیرخارجه عراق به هند و بازتاب سیاسی این سفر: دعوت عراق از گاندی برای شرکت در کنفرانس سران غیرمتعهدها در بغداد و جواب مثبت گاندی تعیین‌کننده بود. انتظار می‌رود کنفرانس غیرمتعهدها طبق برنامه قبلی در بغداد برگزار شود. رئیس‌جمهور گینه: تدارک هفتمین کنفرانس غیرمتعهدها در بغداد به خوبی پیش می‌رود.

- گزارش رادیو امریکا از عقب‌نشینی عراق و موضع ایران در این‌باره. تفسیر نشریه "فرانکفورتر الگمانیه" درباره تحکیم مواضع داخلی صدام و مشکلات سرنگون‌کردن وی. اظهارات جانب‌دارانه رادیو امان و روزنامه سعودی "گازت" درباره‌ی ابتکار صلح صدام در عقب‌نشینی و نکوهش ایران به دلیل اصرار به ادامه‌ی جنگ.

- رویتر: سازمان مجاهدین خلق قتل آیت‌الله صدوقی را به عهده گرفت. ترور یک درجه‌دار ارتش در ارومیه.

- گزارش از آخرین وضعیت دانشجویان مسلمان ایرانی در آلمان. دانشجویان به اعتصاب غذا پایان داده‌اند. حکم اخراج 16 تن از دانشجویان صادر شده است.

ارسال نظر






captcha
ارسال