فائزون|۱۱ تیر ۱۳۶۱

کدخبر : 10200 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۰:۳۱

تاریخ شمسی

11 تیر 1361

تاریخ قمری

10 رمضان 1402

تاریخ میلادی

2 ژوئیه 1982
 
خلاصه روز: 

- گزارش معاونت سیاسی استانداری ایلام از انهدام میله‌های مرزی و نصب میله‌های مرزی جدید در داخل خاک ایران به دست نیروهای عراق. گزارش لشکر 92 زرهی از تلاش دشمن برای احداث مواضع پدافندی مستحکم در نوار مرزی جنوب.

- اقدامات دولت عراق برای ایجاد استحکامات در شهرها خصوصاً شهر بصره.

- نامه‌ی نماینده‌ی عراق در سازمان ملل به دبیرکل این سازمان: ما از تمامی مناطق ایران عقب نشسته‌ایم. نماینده‌ی دائمی ایران در سازمان ملل: ادعاهای عراق را تکذیب می‌کنیم. عراق همچنان به مناطق مسکونی ما حمله می‌کند و هنوز بخش‌هایی از خاک ایران را در اشغال دارند.

- آیت‌الله موسوی اردبیلی: خواست ما این است که به حیات سیاسی صدام در عراق پایان دهیم. ما جنگ را صد بار به صلح تحمیلی ترجیح می‌دهیم. مردم برای ادامه‌ی نبرد به جبهه‌ها بروند.

- آیت‌الله "صدوقی" امام‌جمعه یزد به دست نیروهای سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسید. یونایتدپرس: سازمان مجاهدین خلق سوء قصد به آیت‌الله صدوقی را برعهده گرفت. پیام امام‌خمینی به مناسبت شهادت آیت‌الله صدوقی: مقصد عقیده است و جهاد در راه آن و پیروزی انقلاب، نه زندگی دنیا و رنگ و بوی ننگین آن. این شهادت‌ها به ملت ما وعده پیروزی می‌دهد. شهید صدوقی در تمامی صحنه‌های انقلاب حضور داشت و یار و مددکار گرفتاران و مستمندان بود. بیانیه رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و برخی مقام‌ها و سازمان‌ها به مناسبت شهادت آیت‌الله صدوقی. سازمان مجاهدین خلق حمله مسلحانه هشت روز پیش به آقای موسوی خوئینی‌ها را برعهده گرفت.

- مقاله‌ی روزنامه "کریستین ساینس مانیتور" درباره‌ی اقدامات اخیر صدام‌حسین: پس از شکست وحشتناک 21 ماهه، صدام در صدد بازسازی حزب و برکناری مخالفین است. او می‌خواهد نشان دهد که همه چیز برای برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها آماده است. رادیو آلمان در تفسیر اوضاع جاری جنگ، صدام را جنایت‌کار جنگی اعلام کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال