فائزون|۱۰ تیر ۱۳۶۱

کدخبر : 10196 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۸|۰۰:۲۵

تاریخ شمسی

10 تیر 1361

تاریخ قمری

9 رمضان 1402

تاریخ میلادی

1 ژوئیه 1982
 
خلاصه روز: 

- قرارگاه کربلا: به رغم عقب‌نشینی نیروهای عراقی از منطقه فکه، ارتش این کشور در ارتفاعات سرکوب حمرین و نقاط سرکوب دیگر مستقر هستند. نیروهای تأمین دشمن در 12 کیلومتری داخل مرز حضور دارند. اجرای آتش توپخانه روی شهرهای قصرشیرین، مهران، گیلان‌غرب و سومار. شهادت شش تن از نیروهای خودی در جاده‌ی نفت شهر و سومار براثر انفجار مین.

- عناصر سازمان مجاهدین خلق به یک پاسگاه ژاندارمری و یک خودرو در حوالی "رضوانشهر" از توابع "هشتپر" طوالش حمله کردند. بخشدار رضوانشهر: عوامل محلی که با سازمان مجاهدین خلق همکاری می‌کردند دست‌گیر شده‌اند.

- ژون آفریک: سه هزار تن از سلطنت‌طلب‌ها در مرکز ترکیه مستقر شده‌اند و قصد دارند علیه ایران دست به اقداماتی بزنند.

- پیام تبریک دبیرکل جامعه عرب و نخست‌وزیر بحرین به صدام‌حسین به مناسبت انتخاب مجدد وی به سمت دبیرکل حزب بعث عراق.

- مقاله کیهان در بررسی دلایل تغییرات صورت گرفته در حزب بعث عراق و به وزارت رسیدن برخی از افراد شیعه در این کشور.

- سفر وزیرخارجه عراق به هند جهت فراهم ساختن مقدمات نشست آینده کنفرانس سران غیرمتعهدها در بغداد. گزارش دیدار وی با وزیرخارجه و نخست‌وزیر هند (خانم گاندی). وزیرخارجه عراق: گاندی دعوت عراق را برای حضور در کنفرانس غیرمتعهدها در بغداد پذیرفت. وزیرخارجه هندوستان: دولت هند سخنان آقای ولایتی درباره لزوم تغییر محل کنفرانس غیرمتعهدها را با دقت مطالعه می‌کند.

- نامه رئیس مجلس عراق به اتحادیه بین‌المجالس: ما با تمامی سازمان‌های بین‌المللی برای توقف جنگ همکاری می‌کنیم؛ عراق مخالف تجاوز است. سفر رئیس مجلس عراق به اردن.

- جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به ادامه بازداشت دانشجویان مسلمان ایرانی در آلمان، فعالیت‌های دیپلماتیکی و کنسولی خود را در این کشور متوقف کرد. اظهار تأسف سخن‌گوی وزارت خارجه آلمان از این اقدام ایران. رادیو کلن: ایران در انتظار توضیح دولت بن است. این اقدام ایران (توقف فعالیت‌ها) در مناسبات اقتصادی دو کشور تأثیری نخواهد گذاشت.

- اظهار نظر خبرگزاری آسوشیتدپرس، نشریه تایمز و خبرگزاری آناتولی درباره اقدام یک شرکت امریکایی به خرید نفت از ایران. آسوشیتدپرس: پس از دو سال وقفه، نفت ایران مجدداً راهی امریکا شد.

- مندرجات شبکه تلویزیونی "کیبل نیوز نت‌ورک" و نشریه "وال استریت ژورنال" امریکا و "هرالدتریبون" فرانسه درباره تجاوز عراق به ایران، وسعت ویرانی‌های شهرهای اشغال شده، دلایل عقب‌نشینی عراق و ناتوانی غرب از پیش‌بینی تحولات ایران.

- اظهارات یکی از نمایندگان مجلس کویت درباره اوضاع سیاسی این کشور، برداشت مقام‌های کویتی از وضعیت جدید جنگ و قضاوت درباره ایران و عراق. نایب رئیس حزب ملی مصر: باید از سقوط صدام جلوگیری کرد. سقوط صدام، اسرائیل را با تهدیدهای جدی مواجه خواهدکرد.

- رهبر لیبی خواستار اعزام فوری نیروهای کشورهای عرب به بیروت شد. رهبر جناح چپ لبنان نیز پیشنهاد کرد که مسئله لبنان بین‌المللی شود و بیروت به یک منطقه غیرنظامی تبدیل شود.

ارسال نظر






captcha
ارسال