فائزون|۷ تیر ۱۳۵۸

کدخبر : 10185 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۷|۱۵:۵۹

تاریخ شمسی

7 تیر 1358

تاریخ قمری

3 شعبان 1399

تاریخ میلادی

28 ژوئن 1979
 
خلاصه روز: 

- ادامه تحرکات ضد انقلاب در خوزستان، اظهارات فرماندار خرمشهر و همچنین مسئول پاسداران اعزامی به خرمشهر درباره اوضاع شهر و تدابیر اندیشیده شده برای مقابله با ضد انقلاب.

- گزارش هنگ ژاندارمری ایلام از تقویت پاسگاه‌های مرزی عراق؛ تجاوز هلی کوپتر عراقی به حریم هوایی ایران؛ پیشنهاد رئیس ستاد کل ارتش برای ایجاد شبکه جاده‌ای و احداث پاسگاه‌های مرزی جدید در مناطق مرزی عراق به منظور مقابله با اقدام احتمالی عراق و جلوگیری از ترددهای غیر مجاوز در مرز.

- برگزاری اولین مراسم روز پاسدار در میدان امام حسین(ع) با شرکت ده‌ها هزار نفر از پاسداران کمیته‌های چهارده‌گانه تهران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور جمعی از روحانیون، افسران شهربانی، گروه‌های مختلف مردم و هانی الحسن نماینده جنبش آزادی بخش فلسطین در مراسم، قرائت پیام‌های امام‌خمینی، مهندس بازرگان و شورای انقلاب در آن، انتشار قطعنامه دوازده ماده‌ای پاسداران کمیته‌های انقلاب.

 

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش کیهان از تصویب قانون شوراهای محلی مشتمل بر 17 ماده در شورای انقلاب.

- گردهمایی "بررسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی" با شرکت گروه‌ها و احزاب مختلف بدون حضور گروه‌های سیاسی- اسلامی و اعلام مواضع آن‌ها درباره اهداف و خط‌مشی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران.

- دکتر یزدی وزیر امور خارجه : ما قصد صادر کردن انقلاب خود را به کشورهای همسایه نداریم.

- اظهارات سفیر عمان در تهران در مورد دریافت اطمینان از دولت تازه ایران مبنی‌بر عدم حمایت از گروه چریکی جبهه آزادی بخش خلق عمان "ظفار"؛ با تأکید سفیر عمان بر نام تاریخی خلیج‌فارس.

- گزارش فرماندهی کل نیروهای آمریکایی در اروپا درباره اوضاع ایران و پیش‌بینی این‌که اوضاع ایران رو به وخامت می‌رود.

- مصاحبه مطبوعاتی قذافی رهبر لیبی پس از کنفرانس طرابلس و اظهار نظر درباره وحدت سوریه و عراق، قیمت نفت، نقش لیبی در لبنان و مواضع لیبی در مورد انقلاب اسلامی.

ارسال نظر






captcha
ارسال