فائزون|۷ تیر ۱۳۶۱

کدخبر : 10184 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۷|۱۵:۵۸

تاریخ شمسی

7 تیر 1361

تاریخ قمری

6 رمضان 1402

تاریخ میلادی

28 ژوئن 1982
 
خلاصه روز: 

- گزارش قرارگاه کربلا از افزایش اقدامات ارتش عراق در خط مرزی: تکمیل مواضع پدافندی، استقرار یگان‌های مناسب در منطقه مورد نظر، ایجاد خاک‌ریزهای جدید و کانال در محورهای کوشک، طلائیه، بیات و....

- آتش مؤثر نیروهای خودی روی تأسیسات پتروشیمی و گمرک بصره و مناطق استقرار یگان‌های دشمن در منطقه مهران.

- عقب‌نشینی ارتش عراق از بخش‌هایی از ازگله، باویسی، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، چزابه، فکه، موسیان و...، اما ارتفاعات و مناطق سرکوب را همچنان در اختیار دارد.

- با آتش توپخانه دشمن روی شهرهای آبادان و خرمشهر، 18 تن کشته یا زخمی شدند. درگیری نیروهای خودی و عراق در غرب شط علی.

- گزارش درگیری نیروهای خودی با حزب دمکرات در منطقه مریوان و با نیروهای کومله در حوالی کامیاران، همچنین پاک‌سازی دو منطقه از توابع سنندج. حمله‌ی عناصر مسلح به یک پایگاه نیروهای خودی در منطقه تکاب. نتایج عملیات‌ها.

- در عملیات پاسداران کمیته در "رجائی‌شهر" کرج 80 درصد از تشکیلات سازمان مجاهدین خلق متلاشی شد، در شیراز نیز 21 تن از اعضای این سازمان دست‌گیر شدند. طراح و عامل ترور شهید هاشمی‌نژاد امروز در مشهد اعدام شد.

- پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به تلگراف اعضای جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه قم: اولین، فوری‌ترین اقدام لازم، سرکوب متجاوزین بعثی به میهن اسلامی است.

- پیام مشترک آقایان خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی به مناسبت سالگرد فاجعه‌ی هفتم تیر: دشمن از اراده الهی بی‌خبر بود. علی‌رغم به خاک و خون غلطیدن آن همه سردار رشید، اسلام بی‌یار و یاور نماند. ای محرومان و مستضعفان، ای پاسداران حق، ای روشن‌فکران و اندیشمندان میهن اسلامی، خط سرخ شهیدان راهنمای شماست.

- تداوم ناآرامی‌ها در شهرهای کردنشین عراق.

- شرکت‌کنندگان در دوازدهمین کنگره حزب کمونیست یوگسلاوی خواستار پایان یافتن جنگ ایران و عراق و برپایی کنفرانس سران غیرمتعهدها در بغداد شدند.

- مجله کویتی "الرساله" ضمن تمجید از عقب‌نشینی عراق، انقلاب اسلامی ایران را در مسیر سیاست‌های بنیاد صهیونیستی خواند.

- کنفرانس ناموفق وزیران کشورهای عرب از دیدگاه برخی مطبوعات منطقه. روزنامه سوری "البعث" بی‌نتیجه بودن کنفرانس روزگذشته وزرای خارجه کشورهای عربی را تقبیح کرد و افزود: حمله‌ی اخیر اسرائیل نتیجه‌ی اقدام مشترک این کشور، امریکا و کشورهای مرتجع عرب بود. روزنامه کویتی "الوطن": وزیران خارجه عرب به اسرائیل چراغ سبز نشان دادند. الرای العام: کاش معلوم نمی‌شد که کشورهای عرب چه قدر ناتوان هستند. "الاتحاد" چاپ ابوظبی: از ناتوانی کشورهای عرب در اتخاذ موضع مشترک و از تصمیم آن‌ها مبنی‌بر تماس با قدرت‌های بزرگ برای متقاعد ساختن اسرائیل جهت خروج از لبنان، اظهار تعجب کرد. روزنامه‌های عربستان سعودی: فهد از طریق امریکا در صدد وارد کردن فشار به اسرائیل است.

ارسال نظر






captcha
ارسال