فائزون|۷ تیر ۱۳۶۴

کدخبر : 10183 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۷|۱۵:۵۷

تاریخ شمسی

7 تیر 1364

تاریخ قمری

9 شوال 1405

تاریخ میلادی

28 ژوئن 1985
 
خلاصه روز: 

- در پی اعلام حمله‌ی عراق به یک هدف بزرگ دریایی، به دفتر فرماندهی کل سپاه گزارش شد که یک هدف کاذب مورد اصابت قرار گرفته‏ است. بخش عربی رادیو لندن به نقل از سخن‌گوی عراق: این حمله به تلافی کشتی‌ربایی ایران [اشاره به توقیف قانونی المحرق] صورت گرفته‏ است.

- مراکز تجمع نیروهای ارتش جمهوری‌اسلامی طی دیروز و امروز به‌ویژه در ارتفاعات "سربولی" در چهار مرحله هدف حملة هوایی قرار گرفت. این نیروها آماده‌ی عملیات در منطقه سیدکان می‌باشند.

- آثار و تبعات نزدیک شدن پایان مهلت دو هفته‌ای جنگ شهر‌ها: خروج مردم باختران از شهر جهت اقامت موقت در خارج آن؛ عدم برگزاری نماز جمعه‌ی سردشت به دلیل خروج مردم از شهر؛ پیام وزیر امورخارجه‌ی جمهوری‌اسلامی به دبیرکل سازمان ملل مبنی‌بر زیر سؤال رفتن فلسفه‌ی وجودی قوانین بین‌المللی و نیز پیش‌قدم نشدن ایران در شروع جنگ شهر‌ها و محفوظ داشتن حق مقابله به مثل برای ایران.

- گزارش منابع سپاه از تلاش عناصر ضدانقلاب برای استفاده از اسناد جعلی به‌عنوان افراد بارزانی به منظور بمب‌گذاری در شهرهای ایران.

- بازتاب وسیع سفر آقای هاشمی‌ در دومین روز دیدار از چین؛ رئیس‌جمهور چین با اشاره به مواضع مشترک ایران و چین: چین باید روابط با ایران را توسعه دهد. توسعه‌ی روابط با ایران و حمایت از سیاست‌های داخلی و خارجی ایران. آقای هاشمی: چین این قابلیت را دارد که به یک قدرت بزرگ در آسیا تبدیل شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- تفسیر نسبتاً غیرمعمول روزنامه‌ی آلمانی "فرانکفورتر الگمانیه" از سفر هاشمی به چین: امام‌خمینی همچنان خواستار سرنگونی صدام است. سفر هاشمی به چین به دلیل تأمین سلاح و حمایت سیاسی است. دوری جستن‌ هاشمی از روس‌ها. وی پیک مناسب خمینی است.

- بازتاب سفر تریکی به بغداد و سفر هاشمی به لیبی در روزنامه‌های "لوموند"، "لوماتن" و "الوطن". لوموند: قطع مجدد روابط لیبی و عراق هنگامی صورت گرفت که هاشمی‌رفسنجانی به لیبی سفر کرد. سیر روابط لیبی و عراق پس از جنگ؛ نزدیکی عراق به محور امان - قاهره. لوماتن: اتحاد سه‏ جانبه‌ی تهران، دمشق، طرابلس ضربه‌ی شدیدی است که تفرقه در جهان عرب را تعمیق می‌کند. الوطن: پیمان استراتژیک میان ایران و لیبی موضعی علیه عراق است.

- با سپری شدن حدود دو هفته از ربوده شدن هواپیمای تی.دبلیو.ای، کماکان ارعاب و تهدید امریکا در کنار مذاکرات سیاسی ادامه دارد. رسانه‌ها: اتهام مسئولیت ربوده‌شدن هواپیما به ایران و سوریه؛ تهدید سوریه با حضور نظامی امریکا در لبنان؛ امیدواری امریکا به تحریکات دیپلماتیک و حل سریع بحران؛ اصرار بر عدم مرتبط نشان دادن مسئله گروگان‌ها با آزادی اسیران شیعه در اسرائیل؛ بی‌نتیجه ماندن مبادله‌ی پیام‌های میان امریکا و ایران. نوید آزادی 39 گروگان امریکایی ظرف 48 ساعت آینده به نقل از نبیه‌بری؛ میانجی‌گری نماینده‌ی سازمان ملل بین لبنان و سوریه؛ احتمال تحویل گروگان‌ها به سوریه.

- چکیده‌ی نظر خبرنگار شبکه‌ی اول تلویزیون فنلاند پس از بازگشت از ایران: اوضاع اقتصادی ایران با وجود جنگ و بمباران کشتی‌ها، رضایت‌‏بخش است.

ارسال نظر






captcha
ارسال