فائزون|۶ تیر ۱۳۶۱

کدخبر : 10180 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۷|۱۵:۵۱

تاریخ شمسی

6 تیر 1361

تاریخ قمری

5 رمضان 1402

تاریخ میلادی

27 ژوئن 1982
 
خلاصه روز: 

- استقرار نیروهای سپاه در مناطق "زله زرد" و "کنجانچم" استان ایلام در پی عقب‌نشینی نیروهای عراق از این مناطق.

- صدام‌حسین تدابیر احتیاطی ویژه‌ای را به ارتش عراق ابلاغ کرد.

- تشکیل جلسه‌ی مسئولان قرارگاه‌ها و تیپ‌های حاضر در عملیات رمضان در حضور فرماندهان قرارگاه کربلا. رحیم صفوی: تکلیف را امام روشن کرده‌اند؛ مسئله اساسی ما جنگ با عراق است. شناسایی و آموزش نیروها را شروع کنید.

- خودروهای نظامی اهدایی عربستان به عراق، از طریق مرز کویت وارد عراق شدند. 

- پناهنده شدن 9 تن از اتباع عراقی به ایران از مرزهای غربی.

- عملیات نیروهای خودی در غرب کشور: پاک‌سازی مقر حزب کومله در منطقه دیواندره و نتایج آن؛ پاک‌سازی توابع سلماس و نتایج آن، پاک‌سازی چند روستا در حوالی بانه و دست‌گیری شش تن از‌ عوامل گروه‌های مسلح. 

- دو تن از اعضای یک تیم ترور وابسته به سازمان مجاهدین خلق در یک اقدام ناموفق ترور، کشته شدند. انفجار نارنجک و خوردن سیانور سبب مرگ این دو تن شد. 

- احکام دادگاه انقلاب بوشهر و مشهد درباره‌ی 9 تن از عناصر سازمان مجاهدین خلق. جرائم متهمان: ترور، اقدام مسلحانه، تهیه‌ی اسلحه و مهمات و.... دادستان انقلاب اسلامی اراک: صددرصد تشکیلات گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در این شهر متلاشی شدند. 

- در پیام امام‌خمینی به مناسبت اولین سالگرد شهدای هفتم تیر آمده است: تأکید بر سیاست آزادی قدس از راه کربلا، محکوم کردن سکوت کشورهای اسلامی در مقابل تجاوز ارتش صهیونیستی به جنوب لبنان و دعوت از سران این کشورها جهت اتحاد به منظور مبارزه با اسرائیل.

- پایان نهمین کنگره‌ی حزب بعث عراق؛ تغییرات ایجاد شده در قانون اساسی و حزب بعث.

- منابع سیاسی تغییرات جدید در قانون اساسی عراق را جهت تطبیق ساختار هرم قدرت عراق با اوضاع جدید این کشور دانستند. از رادیو امریکا، رادیو کلن و رادیو اسرائیل در این‌باره مطالبی پخش شد.

- تأثیرگذاری جنگ بر وضعیت اقتصادی عراق از دیدگاه نشریه "اطلاعات بین‌المللی نفتی". 

- روزنامه انگلیسی زبان "مسلم": ایران برای دریافت خسارت جنگی کاملاً بر حق است. حمله به ایران به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست. 

- رادیو صوت الجماهیر، ایران را متجاوز خواند و هدف حمله رمضان را توطئه علیه نهضت عراق و بی‌ثباتی این کشور اعلام کرد. 

- دلایل حمله‌ی اخیر ارتش صهیونیستی به لبنان به نقل از روزنامه‌های واشنگتن پست و الشرق الاوسط. واشنگتن پست مقابله با ایران را عامل اصلی حمله اسرائیل دانسته است، ولی الشرق الاوسط حمله اسرائیل را تنها اختلافات مرزهای دو کشور برمی‌شمارد. 

- اجلاس فوق‌العاده‌ی سران عرب که جهت اتخاذ یک موضع واحد علیه تجاوز حکومت اشغالگر قدس به لبنان تشکیل یافته بود بدون دست یافتن به نتیجه‌ای به کار خود پایان داد. عربستان از عوامل اصلی شکست این اجلاس بود.

- وزارت خارجه فرانسه و خبرگزاری "تاس" امریکا را به دلیل وتوی پیشنهاد فرانسه مبنی‌بر عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب لبنان، محکوم کردند. عضو کمیته مرکزی سازمان فتح سکوت شوروی در مورد این وتو را دردآور خواند.

- نمایندگان 127 کشور جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حمله‌ اسرائیل به جنوب لبنان را محکوم کردند. شورای کلیساهای جهان در آمستردام نیز این عمل اسرائیل را تقبیح کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال