فائزون|۶ تیر ۱۳۶۶

کدخبر : 10178 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۷|۱۵:۴۸

تاریخ شمسی

6 تیر 1366

تاریخ قمری

30 شوال 1407

تاریخ میلادی

27 ژوئن 1987
 
خلاصه روز: 

- چاره‌اندیشی مسئولان عملیات نصر4 برای مقابله با هجوم عراق، رحیم صفوی خطاب به علی شمخانی: اگر این‌جا را محکم نکنیم ممکن است از دست برود. یگان‌ها نیرو ندارند. کل اهداف عملیات نصر4 در معرض تهدید جدی قرار دارد. قرار شد یگان‌های27 حضرت رسول و 10 سیدالشهدا به منطقه عملیات نصر4 اعزام شوند. تلاش ناموفق لشکر7 ولی‌عصر برای تصرف مجدد قله2 قشن.

- حمله نیروهای عراقی به تپه دوقلو و عقب‌نشینی نیروهای خودی از این ارتفاع.

- هواپیماهای عراقی مجدداً منطقه عملیاتی نصر4 را بمباران شیمیایی کردند.

- اجرای چهارمین مرحله مانور دریایی ذوالفقار و گزارش روزنامه کیهان از اجرای مراحل چهارگانه این مانور. نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک کشتی تجاری خارجی را در حوالی اسکله البکر و العمیه بازرسی کرد.

- ترور یک افسر ارشد نیروی هوایی ارتش صدام به دست نیروهای معارض عراقی. پیوستن رئیس عشایر "روغزابی" از استان سلیمانیه به همراه 60 تن از افرادش و همچنین پیوستن 40 تن دیگر از افراد مسلح بومی به مبارزین کرد عراقی.

- حمله قایق‌‏های توپ‏دار به دو نفت‏کش‏ حامل نفت کویت. رویتر ایران را عامل این حمله اعلام کرد. خبرگزاری فرانسه نیز این اقدام را پاسخی به حمله شب گذشته عراق به یک نفت‌کش ایرانی خواند. مطلب هفته‌‏نامه "جینز دیفنس"درباره مشخصات قایق‏‌های توپ‏دار و چگونگی انجام عملیات با این قایق‌‏ها.

- اعلام وزارت دفاع امریکا مبنی‌بر اعزام رزم‏ناو "میسوری" و ناو هواپیمابر کُنستالیشن به خلیج‌‏فارس. تغییر نام یازده کشتی کویتی تحت حمایت امریکا به نام‌‏های انگلیسی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- خنثی‌‏سازی یک مین دریایی و انفجار یک مین دیگر در سواحل بحرین. گزارش نشریه "لویدز" درباره تأثیر مین‌‏های موجود در آب‏راه‏‌های منتهی به کویت و تغییر مسیر کشتی‌‏ها و افزایش نرخ حق بیمه کشتی‏‌های عازم کویت.

- اعلام اجاره نفت‏کش‌‏های روسی به کویت در مصاحبه سفیر شوروی در این کشور. تأکید شوروی بر تأمین آزادی کشتی‏رانی در خلیج‌‏فارس.

- سخنان فرمانده نیروی دریایی سپاه - به هنگام معرفی فرمانده جدید منطقه سوم دریایی - درباره تمهیدات امریکا برای حضور در خلیج‌‏فارس و آمادگی نیروهای خودی و سازمان‏دهی سپاه در امر مقابله با تهدیدهای احتمالی امریکا و بیان اهداف تشکیل مناطق دو و سه دریایی سپاه در خلیج‏‌فارس. گزارش رادیو امریکا در مورد توانایی بالای نیروهای ایران برای مقابله با امریکا در خلیج‌‏فارس. نوشته نشریه "ایندیپندنت" درباره احتمال درگیری میان امریکا و ایران: واکنش ایران در مقابل عملیات امریکا احتمالاً عملیات تروریستی خواهد بود و نه برخورد مستقیم.

- گزارش خبرگزای آسوشیتدپرس و وزارت دفاع امریکا درباره همکاری تسلیحاتی انگلستان و چین با عراق: ورود 30 فروند موشک کرم ابریشم از چین به عراق.

- گزارش رویتر درباره نامه ریگان به حافظ اسد و پیشنهاد امریکا برای بهبود مناسبات دو کشور و پاسخ مثبت سوریه به این نامه. گزارش رادیو بی.بی.سی از تحولات اخیر در روابط ایران و سوریه و عدم تفاهم بین دو کشور. دعوت مجدد سوریه از نخست‌‏وزیر ایران برای سفر به این کشور.

- مخالفت وزیر دفاع فرانسه با تشکیل ناوگان جنگی با مشارکت کشورهای غربی جهت حضور در خلیج‏‌فارس به دلیل افزایش تشنج نظامی در منطقه.

- دیدار کاردار ایران در فرانسه با وزیر امورخارجه این کشور به منظور بررسی پیشرفت روند عادی‌‏سازی روابط دو کشور و حل اختلافات مالی.

- توافق کشورهای صادرکننده نفت اوپک در اجلاس هشتاد و یکم بر تثبیت قیمت 18 دلار و رعایت سقف تولید تعیین شد. بر اساس موافقت‏نامه سال 1986 به نقل از نشریه اوپک.

- درخواست ایران برای کاهش سقف تولید در سه ماهه آخر سال. تلاش اعضای اوپک برای حل مسئله تأثیر کاهش ارزش دلار بر قیمت نفت. پیشنهاد ایران برای افزایش 1/25 دلار به قیمت نفت. پیشنهاد برخی اعضا مبنی‌بر فروش نفت بر اساس یک سبد از ارزهای مختلف.

- تشریح فعالیت‏‌های شهرداری تهران در امر پشتیبانی از جنگ و گفت‌‏وگوی مطبوعاتی معاون امور جنگ این سازمان: برعهده گرفتن انجام کلیه خدمات شهری شهر فاو، اعزام بیش از 14 هزار نیروی رزمی، خدماتی، پشتیبانی و تخصصی از پرسنل شهرداری تهران به میادین نبرد، احداث پناهگاه در 1085 مدرسه تهران.

- گزارش خبرگزاری یونایتدپرس درباره تدابیر رژیم عراق در پرداخت بهای گزاف به خانواده کشته‌‏شدگان جنگ به منظور کنترل اوضاع. چگونگی ارائه تسهیلات دولتی به خانواده کشته‏‌شدگان و واکنش این خانواده‏‌ها در پذیرش صدمات جنگ.

- واکنش روزنامه العهد ارگان حزب‌الله لبنان به تبلیغات جناح‌های مخالف در متهم ساختن این گروه به ربودن خبرنگار امریکایی و فرزند وزیر دفاع لبنان.

ارسال نظر






captcha
ارسال