فائزون|۴ تیر ۱۳۶۱

کدخبر : 10172 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۷|۱۵:۳۱

تاریخ شمسی

4 تیر 1361

تاریخ قمری

3 رمضان 1402

تاریخ میلادی

26 ژوئن 1982
 
خلاصه روز: 

- گزارش قرارگاه کربلا از اوضاع کلی جبهه‌های جنوب با توجه به عقب‌نشینی‌های اخیر عراق در محورهای کوشک، طلائیه، سابله، چم‌سری، موسیان تا فکه.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی و قرارگاه کربلا از گلوله‌باران شهر آبادان، تجاوز هوایی عراق به استان ایلام، شهر آبادان، منطقه عین‌خوش.

- درگیری سپاه با عناصر حزب دمکرات در میاندوآب و سلماس. نیروهای خودی چندین روستا را در مناطق کامیاران، سنندج و دیواندره پاک‌سازی کردند.

- مجروح شدن یک پاسدار کمیته به دست نیروهای سازمان مجاهدین خلق؛ اظهارات "شیخ‌الحکما" یکی از عناصر فعال و نادم سازمان مجاهدین خلق درباره‌ی اقدامات نظامی، خط فکری و ترورهای انجام‌شده به دست نیروهای این سازمان.

- سخنان دادستان کل انقلاب، درباره‌ی هدف سازمان مجاهدین خلق از اقدامات مسلحانه، علت رویکرد سازمان به ترور افراد عادی جامعه و وضعیت اعضا و هواداران دستگیر شده‌ی گروه‌ها و سازمان‌های مسلح محارب.

- بازدید "طه‌ یاسین رمضان" فرمانده ارتش خلقی عراق، از اردوگاه آموزش داوطلبان عرب در بغداد؛ به گزارش خبرگزاری عراق، در این اردوگاه داوطلبان ده کشور عربی مشغول فراگیری فنون نظامی هستند.

- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد: صدام برای تجدید قوا و تجاوز مجدد به ایران، اقدام به عقب‌نشینی کرده است. هنوز مناطقی از خاک ایران در اشغال عراق است. عراق شایستگی برگزاری و ریاست جنبش عدم‌تعهد را ندارد.

- گزارش هفته‌نامه "اکسپرس" و روزنامه "فرانکفورتر الگمانیه" درباره احتمال برکناری صدام‌حسین و ناآرامی‌ها در نجف و بغداد.

- به گفته‌ی کیسینجر، خطر اصلی برای کشورهای منطقه خلیج‌فارس، ایران است نه شوروی.

- حکومت اشغالگر قدس در جبهه‌های جنوب لبنان آتش‌بس اعلام کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال