فائزون|۳ تیر ۱۳۶۱

کدخبر : 10168 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۷|۱۵:۲۱

تاریخ شمسی

3 تیر 1361

تاریخ قمری

2 رمضان 1402

تاریخ میلادی

24 ژوئن 1982
 
خلاصه روز: 

- نیروهای عراقی پیش از عقب‌نشینی از گیلان‌غرب، 9 روستا را ویران کردند. به رغم ادعاهای عراق مبنی‌بر توقف حملات خود، امروز شهرهای ایلام و آبادان هدف حمله‌ی هواپیماها و توپخانه‌ی ارتش این کشور بودند.

- وزیر اطلاعات عراق ایران را به دلیل نپذیرفتن پیشنهاد صدام‌حسین مورد انتقاد قرار داد.

- اهم موضوع‌های مصاحبه مطبوعاتی سرپرست ستاد تبلیغات جنگ: دلایل عقب‌نشینی‌های اخیر عراق، ارتباط این امر با اقدامات امریکا و اسرائیل در منطقه و برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها در بغداد، ارائه نمونه‌هایی از اظهارات دو سال اخیر صدام‌حسین که عدم صداقت وی را اثبات می‌کند.

- نحوه‌ی عقب‌نشینی نیروهای عراق، واکنش جمهوری اسلامی در این‌باره هدف تهاجم عراق به خاک جمهوری اسلامی محورهای مطالبی است که روزنامه "هرالدتریبون" به آن‌ها پرداخته است.

- مقاله‌ی روزنامه اطلاعات درباره‌ی تداوم جنگ برای اعاده‌ی حقوق ملت ایران: اگر صدام شرایط ایران را نپذیرد، جمهوری اسلامی حق دارد که برای گرفتن حق خود وارد خاک عراق شود.

- قدردانی وزارت خارجه‌ی فرانسه از عقب‌نشینی عراق از خاک ایران؛ ادامه حمایت یوگسلاوی از عراق: کمیسیون هماهنگی یوگسلاوی عقب‌نشینی عراق را نشانة صلح‌خواهی صدام دانست و از برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در بغداد حمایت کرد. این کمیسیون نامه‌هایی به ایران و عراق ارسال کرد که در آن از دو طرف خواسته شده تا پیشنهادهای سازنده‌ی هیئت‌‌های حسن‌نیت را بپذیرند؛ دیدار وزیر صنایع عراق با رئیس‌ شورای اجرایی ایالت "کروات" یوگسلاوی و بررسی راه‌های گسترش روابط و همکاری‌های دو کشور.

- برگزاری نهمین کنگره‌ی حزب بعث عراق در پی تصمیم ایران مبنی‌بر تداوم عملیات و تعقیب متجاوز؛ سخن‌رانی صدام در این کنگره و مشروح گزارش رهبری منطقه‌ای حزب بعث که مبنای مباحث این کنگره می‌باشد.

- مندرجات مقاله‌ی مجله "پانوراما" چاپ رم و روزنامه اطلاعات درباره‌ی احتمال برکنار شدن صدام‌ حسین و نقش محوری وی در سیاست‌های منطقه‌ای امریکا.

- سرپرست هلال احمر عملکرد این سازمان و برنامه ایران برای ملاقات اسیران دو کشور با خانواده‌هایشان را تشریح کرد.

- آقایان "خوئینی‌ها" و "صدوقی" نمایندگان مردم تهران و یزد مورد سوءقصد قرار گرفتند.

- اطلاعیه‌ی سپاه پاسداران مبنی‌بر انهدام تشکیلات سازمان مجاهدین خلق در بوشهر.

- حمله مسلحانه به منزل سرپرست هلال احمر اشنویه.

- ترور یکی از روحانیان اهل تسنن کردستان در شهر باختران.

- دست‌گیری خسرو قشقایی و 9 تن دیگر از اشرار منطقه شیراز.

- گزارش رادیو کلن از وضعیت بازار نفت و تأثیر جنگ بر کاهش تولیدات اوپک.

ارسال نظر






captcha
ارسال