فائزون|۳ تیر ۱۳۶۶

کدخبر : 10166 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۷|۱۵:۱۸

تاریخ شمسی

3 تیر 1366

تاریخ قمری

27 شوال 1407

تاریخ میلادی

24 ژوئن 1987
 
خلاصه روز: 

- پاتک نیروهای عراقی به یال ارتباطی و ارتفاع فرفری با تدبیر فرماندهی لشکر8 نجف ناکام ماند. 

- گزارش خبرنگار جمهوری اسلامی ایران از مشاهدات خود از منطقه عملیاتی نصر5: از روی ارتفاع تصرف شده با چشم غیرمسلح شهر قلعه‌دیزه دیده می‌شود؛ این ارتفاعات به علت دارا بودن شیارها و معابر فراوان مورد استفاده گروه‌های ضد انقلاب بود؛ نیروهای جهاد و واحدهای تدارکات و لجستیک به طور چشم‌گیری فعال هستند. 

- حمله هواپیماهای عراقی به دو روستا از توابع سردشت و نامه‌ی اعتراض کاردار ایران در سازمان ملل درباره این اقدام به دبیرکل این سازمان و هشدار درباره اقدام به مقابله به مثل ایران. 

- هدف قرارگرفتن یک کشتی تجاری ترکیه به وسیله هلی‏کوپتر عراقی. هلی‏کوپتر مهاجم هدف جنگنده‌‏های ایران قرار گرفت و سرنگون شد. اعتراض وزارت خارجه ترکیه به سفیر عراق.

- عملیات کمین علیه یک خودروی نظامی عراق در استان اربیل.

- اعزام سومین کاروان سپاهیان صاحب‌‏الزمان به جبهه‏‌های نبرد. ورود نخستین گروه از نیروهای مدافع خلیج‏‌فارس به جزیره ابوموسی. بازدید فرماندهان سپاه از استحکامات نظامی جزیره ابوموسی و تنگه هرمز.

- اظهارات محسن رضایی درباره نقش کویت و شوروی در جنگ خلیج‌‏فارس: کویت به‌‏عنوان یکی از استان‌‏های عراق مطرح است؛ شوروی در حمله به ناو استارک نقش داشته است.

- اعتراض حزب سبزهای اتریش به دولت آن کشور درباره ارسال توپ‏‌های بُرد بلند ساخت سوئد به ایران‏. 

- ادعای هفته‌‏نامه نظامی "جینز دیفنس" درباره تلاش ایران برای مین‏‌گذاری سواحل کویت. روزنامه تایمز: عده‌‏ای معتقدند این مین‌ها عراقی است. 

- پنتاگون: مقدمات اعزام رزم‏ناو زره‌پوش "یو.اس.اس. میسوری" به خلیج‌‏فارس به سرعت فراهم می‌‏شود. سنای امریکا: بیشتر کشتی‏‌های مورد حمله ایران مربوط به کشورهایی است که با کویت معامله می‌کنند. 

- وزیر دفاع امریکا: امریکا ناگزیر است خلأ موجود در منطقه خلیج‏‌فارس را پرکند تا شوروی از آن بهره‌‏برداری نکند. هشدار کیسینجر به ریگان مبنی‌بر خودداری از دشمنی با ایران، دخالت بیشتر در خلیج‌‏فارس و جانب‏‌داری از عراق: عراق بیش از ایران برای جریان نفت در سطح جهان خطر دارد. 

- گزارش رادیو امریکا درباره بندهای پیش‌‏نویس قطع‏نامه جدید شورای امنیت: آتش‌بس فوری، بازگشت به مرزها، تبادل اسرا، همکاری با دبیرکل، خودداری سایر کشورها از گسترش جنگ، تشکیل کمیته تعیین آغازگر جنگ، مشورت دبیرکل با ایران و عراق و ....رادیو بی.بی.سی: اگر قطع‏نامه شورای امنیت اجرا نشود، تحریم اجباری فروش اسلحه اعمال خواهد شد. اظهارات میرحسین موسوی نخست‌‏وزیر درباره‌ی بی‏ارزش بودن تلاش‌‏های شورای امنیت و دعوت از این شورا برای معرفی و محکوم کردن متجاوز: شورای امنیت در زمانی که کشور ما اشغال شده بود با کشور متجاوز هیچ برخوردی نکرد.

- طرح جدید وزارت خارجه امریکا برای پایان دادن به جنگ نفت‏کش‌‏ها: درخواست کشورهای منطقه خلیج‌فارس از ایران و عراق برای پایان جنگ نفت‏کش‌‏ها و اعلام بی‏‌طرفی مجدد امریکا. میرحسین موسوی: اگر عراق از حمله به نفت‏کش‏‌ها خودداری کند، ایران نیز از این‏کار دست خواهد کشید. مقامات امریکایی: عراق مسئولیت 61 درصد از حملات به نفت‏کش‏‌ها را به گردن دارد.

- درخواست عراق برای برابری سهم تولید نفت با ایران. آقازاده: اعضای اوپک از تخلف عراق در سهمیه تولید نفت جلوگیری کنند. 

- ربایندگان، علی عسیران فرزند 40 ساله وزیر دفاع لبنان را آزاد کردند ولی خبرنگار امریکایی همچنان در اختیار گروگان‌گیرها است. مواضع تند سوریه علیه گروگان‌گیران. هشدار رادیو دمشق به ربایندگان: شما از کیفر در امان نخواهید بود.

- اظهارات قاسملو رهبر حزب دمکرات کردستان در اسپانیا درباره‌ی اقدامات مسلحانه‌ی این حزب برای به‌‏دست آوردن خودمختاری: ما یک کشور کرد نمی‌‏خواهیم، همه خواسته‌‏های ما در چارچوب کشور ایران ممکن است. آنچه با مبارزه خود می‌خواهیم، خودمختاری است. 

- حمله افراد سازمان مجاهدین خلق به یک دیپلمات ایرانی در بیمارستانی در دهلی نو.

ارسال نظر






captcha
ارسال