فائزون|۲ تیر ۱۳۶۱

کدخبر : 10164 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۷|۱۵:۱۴

تاریخ شمسی

2 تیر 1361

تاریخ قمری

1 رمضان 1402

تاریخ میلادی

23 ژوئن 1982
 
خلاصه روز: 

- گزارشی از تحرکات نیروهای عراق و اقدامات مهندسی آن‌ها برای تحکیم مواضع، در محورهای مختلف جبهه‌های جنوب.

- ورود 45 دستگاه خودرو حامل مهمات، سوخت، تانک و نفربر از مرز کویت به عراق.

- اظهارات وزیر امورخارجه، آقای کروبی و دو تن از فرماندهان نظامی ارتش درباره‌ی لزوم تداوم عملیات و تنبیه حکومت عراق برای تحقق شرایط جمهوری اسلامی.

- مندرجات روزنامه "الجمهوریه" عراق در توجیه عقب‌نشینی ارتش این کشور: «این عقب‌نشینی آزمایش سختی برای روشن شدن ماهیت ایران است؛ حمایت شاذلی قلیبی از عقب‌نشینی عراق.

- گزارش خبرگزاری فرانسه، رادیو کلن، روزنامه‌های "فرانکفورتر" و "دیلی تلگراف" درباره‌ی دلایل عقب‌نشینی عراق، تصمیم ایران مبنی‌بر اصلی دانستن جنگ با عراق، تعقیب متجاوز و پی‌آمدهای این تصمیم.

- حکومت صهیونیستی پس از تثبیت مواضع اشغال شده در جنوب لبنان، آتش‌بس یک طرفه اعلام کرد. امریکا از این اقدام صهیونیست‌ها حمایت کرد.

- گزارش خبرگزاری فرانسه مبنی‌بر درخواست امریکا از اتباع خود برای خروج از لبنان.

- مشاور کاخ سفید اعلام کرد که با وجود حمله اسرائیل به جنوب لبنان، دولت امریکا از کمک‌های خود به اسرائیل نخواهد کاست. یونایتدپرس: اسرائیل حضور نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان را نمی‌پذیرد و تنها با استقرار نیروهای امریکایی و چند کشور غربی موافق است.

- شوروی خواستار عقب‌نشینی اسرائیل از لبنان شد.

- وزیر اقتصاد عراق اعلام کرد ایتالیا و ژاپن به عراق پیشنهاد پرداخت وام کرده‌اند. وی افزود که عراق تنها در صورت دریافت اعتبار از آلمان قادر خواهد بود به واردات خود از این کشور ادامه دهد.

- بررسی سیاست نفتی ایران در بالا بردن درآمد ارزی، در مجله فایننشال تایمز.

- وزیر نفت سوریه: طبق قرارداد، سوریه روزانه 174 هزار بشکه نفت از ایران خواهد خرید و بهای آن‌ را با پول نقد و کالاهای تجاری پرداخت خواهدکرد. به سبب بسته شدن مرز عراق، عبور نفت این کشور از سوریه به مدیترانه موقتاً تعطیل شده است.

- گفت‌و‌گوی اویسی و علی امینی با روزنامه "ترجمان" ترکیه درباره‌ی سرنگونی حکومت ایران و برنامه‌های آتی گروه‌های سلطنت طلب.

- پناهنده شدن 27 تن از مردم عراق از مرزهای غربی به جمهوری اسلامی ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال