فائزون|۱ تیر ۱۳۵۸

کدخبر : 10161 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۷|۱۵:۰۶

تاریخ شمسی

1 تیر 1358

تاریخ قمری

27 رجب 1399

تاریخ میلادی

22 ژوئن 1979
 
خلاصه روز: 

- ادامه ناآرامی‌ها در خرمشهر: انفجار مین در محل تقاطع جاده خاکی و آسفالته شهر، قاچاق گسترده سلاح از عراق به ایران و دستگیری محمد ناصری قاچاقچی اسلحه و عزیز صابری از اعضای سازمان انقلابی در خرمشهر.

- تظاهرات امروز موافقین و مخالفین آیت‌الله خلخالی و مدنی استاندار خوزستان در اهواز؛ قسمتی از مصاحبه آیت‌الله خلخالی با هفته‌نامه فروسی درباره اوضاع خوزستان و نحوه‌ی برخورد وی با شیخ شبیر خاقانی.

- تلگرام گروه­‌های اسلامی سنندج به وزارت کشور و درخوست برکناری فوری یونسی از استانداری کردستان و اشاره به این‌که او سمبلی از استاندارهای دوره‌ طاغوتی است. اظهارت مفتی زاده علیه یونسی و متهم کردن او به دروغ‌گویی و رفتار ناروا، برانگیختن اغتشاش و بلوا، بی‌توجهی به مردم و عدم مقابله با غارتگران.

- اطلاعیه دادستان انقلاب اسلامی گنبد درباره مسائل ارضی منطقه ترکمن صحرا و چگونگی تقسیم محصول به دست‌آمده از زمین‌های متعلق به وابستگان رژیم گذشته.

- تلگرام سازمان مجاهدین خلق به نخست وزیر، شورای انقلاب و وزیر دادگستری و درخواست رسیدگی به دستگیری و شکنجه محمدرضا سعادتی.

- گزارش چگونگی به هم خوردن میتینگ جبهه دمکراتیک ملی در زمین چمن دانشگاه تهران در خصوص اعلام مواضع درباره قانون اساسی و تشکیل مجلس مؤسسان و بازتاب آن در رادیو بی.بی.سی.

- انتشار قطعنامه 7 ماده ای همافران نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در حضور امام‌خمینی در قم و درخواست ادامه پاکسازی در ارتش.

- سخنرانی دکتر یزدی وزیر امور خارجه در شیراز درباره قراردادهای خارجی ایران و برنامه‌های دولت موقت برای تعیین سرنوشت آن‌ها.

- مصاحبه مطبوعاتی امیرانتظام (سفیر ایران در سوئد) درخصوص نظریات دولت موقت درباره روابط ایران و عراق، روابط ایران و آمریکا و سیاست دولت در قبال تسلیحاتی و قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا و نیز موضوع کارشناسان و مستشاران آمریکایی در ایران.

- تصویب لایحه 3/1 میلیارد دلاری خرید چهار ناوشکن سفارش شاه مخلوع ایران به آمریکا در کنگره آن کشور جهت واگذاری آن‌ها به نیروی دریایی آمریکا و بازتاب این خبر در آسوشیتدپرس.

ارسال نظر






captcha
ارسال