فائزون|۱ تیر ۱۳۶۴

کدخبر : 10159 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۷|۱۵:۰۰

تاریخ شمسی

1 تیر 1364

تاریخ قمری

3 شوال 1405

تاریخ میلادی

22 ژوئن 1985
 
خلاصه روز: 

-  در چارچوب تدابیر حفاظتی مربوط به عملیات آتی (در فاو)، نیروهای ژاندارمری مستقر در ساحل اروند در اختیار سپاه قرار گرفتند و فعالیت فرماندهان لشکرهایی از سپاه که برای عملیات آتی فراخوانده شده‏‌اند، از امروز آغاز شد. همچنین در جلسه‌ی امروز قرارگاه خاتم، زمان اجرای عملیات‌های محدود در منطقه‌ی هور (به‏ وسیله‌ی تیپ9 بدر) و منطقه‌ی چزابه (به‏ وسیله‌ی لشکر7 ولی‌عصرعج) تعیین شد.

- امروز در غرب کشور مرحله‌ی دوم عملیات "انصارالله" که از1364/3/27 علیه نیروهای ضد انقلاب آغاز شده بود، با نتایجی مثبت پایان یافت.

-  در ادامه ی مباحث و پی‏گیری‌های مربوط به عملیات آتی ارتش در منطقة سیدکان، امروز یکی از فرماندهان قرارگاه رمضان در نامه‌ای خطاب به فرمانده کل سپاه، این عملیات را با ذکر شواهد و قرائنی "لو رفته" دانست و خواهان لغو آن شد. فرمانده قرارگاه حمزه سپاه نیز در نامه‌ای جداگانه، پیشنهاد کرد که اجرای عملیات به منظور رعایت حفاظت، به تأخیر بیفتد

- در ادامه‌ی فعالیت‌های ضدانقلاب، امروز بمبی در خیابان "جهان‌پناه" تهران منفجر شد.

- به‌رغم این‌که جنگ شهرها دستاوردی قابل توجه برای عراق نداشته است، ولی برخی مطبوعات غربی آن را همچنان زمینه‌ی مقاصد تبلیغاتی خود گرفته‏ اند. مجلة "اکونومیست" در مورد تأثیر تخریبی بمب‌ها در روحیه‌ی مردم، به خستگی آنان از جنگ، خروج شب هنگام مردم از منزل و... اشاره کرده و نتیجه گرفته‏ است که این حملات احتمالاً به درخواست همگانی صلح بینجامد.

-  رادیو بی‏‏.بی.‏سی. در گزارشی از هجوم تبلیغاتی وسیع موجود علیه ایران: هیچ کشوری در جهان بیش‏تر از ایران با تبلیغات رادیویی مخالفان خود مواجه نیست. امثال رادیو مونت‏کارلو، رادیو امریکا و رادیو اسرائیل نیز سعی می‌کنند خود را بی‌طرف نشان دهند امّا گاهی در حد رادیو بغداد تنزّل می‌کنند.

- امروز برای حل مشکلات تغذیه و... بودجه‌ی سپاه - که این مشکلات ناشی از اوضاع غیرعادی اقتصاد کشور است - تأسیس تشکیلاتی در زمینه‌ی تولید فرآورده‏‌های کشاورزی و دام‏پروری به منظور خودکفا کردن سپاه، مورد نظر قرار گرفت.

ارسال نظر






captcha
ارسال