فائزون|۲۸ خرداد ۱۳۶۴

کدخبر : 10147 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۶|۱۶:۲۲

تاریخ شمسی

28 خرداد 1364

تاریخ قمری

28 رمضان 1405

تاریخ میلادی

18 ژوئن 1985
 
خلاصه روز: 

- "مرتضی قربانی" فرمانده لشکر25 کربلا، گزارشی از عملیات "قدس1" در منطقه هور را به آگاهی فرماندهی کل سپاه رساند. تأثیر این عملیات در کادرسازی، جذب نیرو و... قابل توجه می‌باشد.

- بازتاب سفر روز گذشته‌ی "تریکی" وزیر خارجه‌ی لیبی به عراق، نشان دهنده‌ی این است که این سفر هیچ نتیجه‌ی مثبتی نداشته و این ابتکار لیبی (سفر وزیر خارجه‌‏اش به عراق‏) با سردی طرف مقابل، به شکست کامل انجامیده است.

- یک مؤسسه بین‌المللی تحقیقات صلح مستقر در سوئد، استفاده‌ی عراق از سلاح شیمیایی را مسلم دانست و سکوت جامعه‌ی جهانی را در قبال این موضوع که نقض معاهدات بین‌المللی است، به‌خصوص سکوت امریکا و شوروی را مورد انتقاد قرار داد.

- گزارش رسانه‏‌های همگانی درباره‌ی تلاش‌های ایران و عراق برای دست‏یابی به سلا‌ح‌های مورد نیاز خود.

- برخی مفسران رسانه‌های همگانی جهان به‌طور تلویحی و یا صریح اعلام کرده‏‌اند که استراتژی عراق در جنگ شهرها برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره، با شکست رو به‏ رو شده‏ است. به‌گزارش خبرگزاری آلمان، راه‌‏های عراق برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره، ته کشیده است و ایران نیز تهاجمات انبوه برای پیروزی‌های تعیین‌کننده در میدان جنگ را رها کرده‏ است.

- در ادامه‌ی بازتاب‌ها و پی‏آمدهای ماجرای هواپیمای ربوده شده‌ی امریکایی، امروز نیز اختلاف نظر و ابهام کارشناسان و مقام‌‏های رسمی امریکا در چگونگی برخورد با ربایندگان هواپیما و ایران، انعکاس داشت، ولی نظریه‌های مربوط به عدم برخورد تند با جمهوری‌ اسلامی ایران - به دلیل نبودن شواهد کافی در خصوص دخالت ایران در این ربایندگی و نیز بر اثر بیم از واکنش ایران و شیعیان - از قوت تحلیلی بیش‏تری برخوردار بود.

- خبرهای مربوط به ربودن هواپیمای امریکایی: ادامه‌ی تلاش طرف‏‌های ماجرای هواپیماربایی برای دست‏‌یابی به خواسته‌های‏شان؛ ریگان در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی تأکید کرد که امتیازی به تروریست‌ها نخواهد داد؛ نخست‌وزیر اسرائیل در مورد آزادی شیعیان در بند اسرائیل نرمش نشان داد؛ خبرنگار روزنامه‌ی تایمز نیز این حادثه را نتیجه‌ی اقدامات همه‌جانبه‌ی سوریه، ایران و لیبی در مقابله با نفوذ امریکا در منطقه‌ی خاورمیانه، دانست.

- پخش یک بیانیه‌ی تند حزب توده از رادیو مسکو؛ این ممکن است نوعی واکنش اعتراض‌آمیز شوروی در برابر سفر آتی رئیس مجلس شورای اسلامی به چین و ژاپن، باشد.

- مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه‌ی وضع خدمتی داوطلبان غیرنظامی را با اصلاحاتی تصویب کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال