فائزون|۲۶ خرداد ۱۳۵۸

کدخبر : 10142 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۶|۱۶:۱۳

تاریخ شمسی

26 خرداد 1358

تاریخ قمری

21 رجب 1399

تاریخ میلادی

16 ژوئن 1979
 
خلاصه روز: 

- انتشار اعلامیه شیخ شبیر خاقانی و دعوت از مردم به حفظ اتحاد برای اعتلای کلمه توحید و تحقق عدالت اسلام واقعی و برقراری جمهوری اسلامی.

- ملاقات شیخ عیسی خاقانی با مدنی استاندار خوزستان در ادامه روند ایجاد فضای مسالمت‌آمیز بین طرفین گفت‌و‌گو درباره مسائل عمرانی خرمشهر. 

- گزارش سپاه پاسدارن خوزستان از ورود اسلحه و عوامل دولت عراق به خاک ایران. 

- گزارش رکن دوم ژاندارمری کل کشور از ورود سپهبد پالیزبان با 400 نفر از نیروهای خود به داخل خاک ایران برای خرابکاری و ایجاد اغتشاش در مناطق مرزی قصر شیرین.

- استعفای عزالدین حسینی از ریاست شورای انقلاب مهاباد و انتخاب حجت‌الاسلام ملا‌رحیم عباسی به جای وی و همچنین انتخاب حجت‌الاسلام ماورانی به نیابت ریاست شورای انقلاب و غنی بلوریان به سمت مشاور شورا، اظهار نگرانی عزالدین حسینی از توطئه احتمالی ایران و ترکیه و عراق علیه مردم کرد. 

- ملاقات گروهی به نام "اعضای هیئت حسن‌نیت ترکمن صحرا" با امام‌خمینی در قم و وزیر کشور در تهران؛ سخنان محمد ارزانش از اعضای هیئت پس از بازگشت به منطقه در اجتماع مردم گنبد: برای دولت مسلم گردید ستاد مرکزی شوراهای ترکمن صحرا در تقسیم اراضی به جامانده از وابستگان رژیم گذشته و اطلاعیه دادستان گنبدکاووس برای حل مشکلات ناشی از این‌گونه اقدامات. 

- اعلام مخالفت سازمان چریک‌های فدایی خلق با تشکیل مجلس خبرگان: بدون مجلس مؤسسان قانون اساسی منشور آزادی خلق‌های ایران نخواهد بود. 

- مصاحبه دکتر یزدی وزیر امور خارجه درباره ناآرامی‌های خوزستان و خرمشهر، روابط ایران و آمریکا و سرنوشت قراردادهای نظامی دو کشور.

- مصاحبه امیرانتظام سخنگوی دولت درباره روابط ایران و آمریکا و اظهار امیدواری به حل مشکلات موجود دو کشور در آینده نزدیک. 

- ادامه محکومیت رژیم عراق به علت دستگیری آیت‌الله صدر و حملات هوایی و زمینی به مرزهای ایران از سوی شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و جریان‌های داخلی. اظهارات امیرانتظام درباره نامه معذرت‌خواهی دولت عراق از حوادث مرزی.

- دیدار خداحافظی عبدالملک الیاسین سفیر عراق در تهران با وزیر امور خارجه ایران؛ گزارش روزنامه کیهان از تغییر سفیر عراق در تهران و علل آن. 

- واکنش تند روزنامه های کشورهای عربی در مورد اظهارات آیت‌الله صادق روحانی در مورد تجدید مالکیت ایران بر بحرین. 

- آغاز مذاکرات حافظ اسد و احمد حسن البکر در مورد وحدت سوریه و عراق و بازتاب آن.

- دکتر صادق طباطبایی معاون سیاسی وزیر کشور نظریات دولت موقت را درباره انتخابات و مشکلات تشکیل مجلس مؤسسان تشریح کرد. 

- انتشار متن قانون اساسی جدید با 12 فصل و 151 ماده در مطبوعات کشور.

ارسال نظر






captcha
ارسال