فائزون|۲۵ خرداد ۱۳۵۸

کدخبر : 10139 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۶|۱۶:۰۴

تاریخ شمسی

25 خرداد 1358

تاریخ قمری

20 رجب 1399

تاریخ میلادی

15 ژوئن 1979
 
خلاصه روز: 

- ادامه خط مشی ایجاد رعب و وحشت و بمب گذاری جریان‌های قومی در خوزستان از جمله تیراندازی شبانه در آبادان، حمله با کوکتل مولوتف به سینما اتحاد و ادراه بندر خرمشهر؛ بازتاب این حوادث در رادیو ریاض؛ ملاقات بسیاری از مقامات کشوری و لشکری و قضایی استان با آیت‌الله شبیر خاقانی برای تسلیت‌گویی فوت خواهر ایشان و همچنین از بین رفتن جوّ بدبینی موجود؛ مصاحبه مدنی درباره توقیف مقدار زیادی اسلحه و مهمات وارده از مرز عراق.

- تشدید جنگ تبلیغاتی بین ایران و عراق: تفسیر 15 دقیقه‌ای تلویزیون بغداد از اوضاع ایران و حوادث خوزستان و نام بردن از خوزستان و استفاده از الاهواز به جای اهواز؛ گزارش روزنامه کیهان از تظاهرات مردم عراق در شهرهای نجف، بغداد، موصل، کربلا، بصره، کاظمین و کوت در پشتیبانی از رهبر انقلاب اسلامی عراق، آیت‌الله سید محمدباقر صدر.

- آیت‌الله سید صادق روحانی در مصاحبه مطبوعاتی: چنانچه تحریکات و ادعای اعراب برای بازگرداندن جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی ادامه یابد ایران ادعای ارضی خود را بر بحرین دنبال خواهد کرد. ما در خوزستان ادعای آن زمین‌هایی را داریم که به دنبال صلح صدام حسین و محمدرضا پهلوی به رسم تعارف به عراق واگذار شد.

- تلاش گسترده سازمان مجاهدین خلق برای تحت الشعاع قرار دادن مسئله جاسوسی محمدرضا سعادتی و مخدوش جلوه دادن اسناد به دست آمده، با طرح مسئله شکنجه؛ تلگرام سازمان به مهندس بازرگان، شورای انقلاب و وزیر دادگستری مبنی‌بر این‌که برادر اسیر ما به وسیله یک گروه از پاسداران شدیداً تحت شکنجه قرار گرفت.

- مستندات و دلایل امام‌خمینی، آیت‌الله بهشتی و دکتر یزدی در محاسن تشکیل مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی جدید و مضّرات تشکیل مجلس مؤسسان.

ارسال نظر






captcha
ارسال