فائزون|۲۴ خرداد ۱۳۵۸

کدخبر : 10136 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۶|۱۵:۵۹

تاریخ شمسی

24 خرداد 1358

تاریخ قمری

19 رجب 1399

تاریخ میلادی

14 ژوئن 1979
 
خلاصه روز: 

- مقاله شدیدالحن روزنامه الثوره با عنوان "معذور است آن‌که هشدار داده" علیه انقلاب اسلامی و اعلام صریح حمایت عراق ار تحرکات جدایی طلبانه در خوزستان.

- تفسیر جانبدارانه روزنامه آیندگان از بهانه‌های عراق برای مداخله در امور ایران بویژه در خوزستان؛ تحلیل هفته‌نامه سروش از اقدامات خصمانه دولت بغداد علیه انقلاب اسلامی.

- بیانیه "میان طفیل محمد" رئیس جماعت اسلامی پاکستان در تقبیح توطئه دشمنان انقلاب اسلامی برای برانگیختن تعصبات مذهبی و منطقه‌ای جهت ضربه زدن به انقلاب و درخواست حراست مردم ایران از حکومت اسلامی که عطیه الهی است.

- گزارش یونایتدپرس از درخواست برخی روزنامه های عربی از رهبران کشورهای عربی برای یافتن راه‌حل فوری جلوگیری از ادامه مناقشات ایران و عراق؛ گزارش خبرگزاری فرانسه از اوضاع مرزی بین دو کشور.

- برپایی تظاهرات گسترده در قم به دعوت "حرکت انقلاب اسلامی عراق" در اعتراض به دستگیری آیت‌الله سید محمدباقر صدر و بمباران روستاها و تجاوزات رژیم عراق به خاک ایران.

- تلگرام امام‌خمینی به آیت‌الله سید محمدباقر صدر پس از آزادی ایشان از بازداشتگاه، خبر هجرت احتمالی آیت‌الله صدر به ایران.

- پرواز شناسایی هواپیماهای عراقی بر فراز پاسگاه‌های انجیره، هلاله و نی خضر در استان ایلام.

- اطلاعیه شیخ عزالدین حسینی در محکومیت اقدامات خرابکارانه حزب بعث عراق و حمله به روستاهای مرزی ایران و درخواست از دولت موقت برای عدم پذیرش پوزش دولت عراق و همچنین حمایت وی از هدف‌های حزب جمهوری خلق مسلمان.

- تلگرام گروهی با عنوان "کمیته آوارگان نقده" خطاب به مهندس بازرگان، استاندار آذربایجان غربی و آیت‌الله شریعتمداری و تهدید به این‌که اگر ظرف ده روز دولت درباره مشکل آوارگان اقدام جدی نکند، بیش از یازده هزار نفر به یکی از کشورهای همسایه پناهنده خواهند شد. مصاحبه مطبوعاتی آیت‌الله ربانی شیرازی: عده‌ای چپ‌گرا و پیروان مکتب‌های مادی و ساواکی‌ها دست به دست هم داده بودند تا بر نقده تسلط پیدا کنند و سپس کردستان جدا از ایران تشکیل دهند.

- علل شرکت نکردن شورای هماهنگی روحانیون منطقه سقز در کنفرانس سنندج را حجت الاسلام جلال الدین شافعی رئیس شورا در جلسه جمعیت کردهای مقیم مرکز تشریح کرد.

- تحلیل نشریه کار با عنوان "پیرانشهر در ورطه فاجعه است" با هدف فضاسازی مطلوب سازمان چریک‌ها و جلوگیری از استقرار حاکمیت دولت در کردستان و نیز اعتراض به عدم فروش جنگ افزارهای پیشرفته ایران.

- اطلاعیه شماره 19 سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی مشتمل بر اسناد مدارک و پرونده‌های حماد شیبانی و محمدرضا سعادتی که اولی به اتهام قاچاق اسلحه و کوشش برای خارج کردن غیرقانونی دو کرد عراقی و دومی به اتهام جاسوسی برای شوروی در بازداشت هستند.

- اعلام مواضع جنبش مسلمانان مبارز در قبال جهت‌گیری نظام و هیئت حاکمه جدید: روند حوادث و تحولات به‌گونه‌ای است که برای بسیاری از مبارزان آگاه نگرانی‌هایی در مورد سرنوشت و جهت حرکت انقلاب بوجود آورده است.

- اظهار نظر ضد و نقیض سرتیپ امیر رحیمی فرمانده دژبان مرکز و سرلشکر فربد رئیس ستاد ارتش درباره شرکت پرسنل ارتش در احزاب و دسته‌های سیاسی.

- اظهارات امیرانتظام سخنگوی دولت درباره روابط ایران و آمریکا پس از قطعنامه سنای آمریکا. سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره اوضاع ایران.

- گزارش وابسته نظامی آمریکا در تهران به فرمانده تجهیزات نیروی دریایی آمریکا درباره اهداف و برنامه‌های دفتر دفاعی و مستشاری آمریکا در تهران از برقراری ارتباط با نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران.

- اظهار ناامیدی وزیر دفاع کانادا از احتمال دستیابی آن کشور به 77 فروند جنگنده اف-14 ایران که مدتی پیش بازخرید آن توسط آمریکا مطرح شده بود.

- انتقاد شدید صادق المهدی نخست وزیر اسبق سودان از علمای الازهر به دلیل صدور بیانیه‌ای در توجیه قرارداد صلح کمیپ دیوید بین مصر و اسرائیل و تشریح "دلایل ابلهانه بودن بیانیه".

ارسال نظر






captcha
ارسال