فائزون|۲۲ خرداد ۱۳۵۸

کدخبر : 10131 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۶|۱۵:۴۶

تاریخ شمسی

22 خرداد 1358

تاریخ قمری

17 رجب 1399

تاریخ میلادی

12 ژوئن 1979
 
خلاصه روز: 

- سخنان استاندار خوزستان در دیدار با نمایندگان عشایر عرب منطقه درباره تقسیم عادلانه اراضی، رفع ستم‌های گذشته، مبارزه با قاچاق اسلحه، خلع سلاح عمومی و... 

- برگزاری پنجمین و ششمین جلسه کنفرانس خودمختاری کردستان در سنندج و ادامه مباحث نمایندگان کردهای بخش‌های مختلف؛ صدور قطعنامه پایانی 15 ماده‌ای و تأکید بر رعایت شأن برابر تشیع و تسنن در قانون اساسی، تأمین خودمختاری خلق‌های ایران در چارچوب حکومت اسلامی و...

- لغو راهپیمایی اعلام‌شده حزب جمهوری اسلامی خلق مسلمان ایران به دستور آیت‌الله شریعتمداری؛ اطلاعیه حزب: آیت‌الله شریعتمداری اعلام نمودند به لحاظ احتیاط در مسائل مملکتی و مساعد نبودن شرایط فعلی این تظاهرات برگزار نخواهد شد.

- صدور احکام اعضای ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهواز و آبادان؛ اعلام اسامی و مسئولیت هر یک از اعضا.

- برگزاری کنفرانس مطبوعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ارائه توضیح درباره تشکیلات، اهداف و نقش سیاسی- نظامی و امنیتی سپاه با شرکت حجت الاسلام لاهوتی نماینده امام، فروتن مسئول روابط عمومی و ابوشریف مسئول عملیات سپاه.

- بیانات امام‌خمینی در جمع وزیر امور خارجه و سفرای ایران در کشورهای خارجی: با کمال استقلال عمل کنید... محکم بایستید در مقابلشان، مسائل را بطور جدی و به طور این‌که یک ابرقدرت با یک ابرقدرت دارد صحبت می‌کند نه یک ضعیف با یک قوی،... سفارتخانه‌هایتان را رنگ اسلامی بدهید... اگر شما یک قدم عقب بروید آنها جلوتر می‌آیند...

- ملاقات سفیر شوروی با امام‌خمینی در قم و تأکید امام بر علاقه ایران به داشتن روابط دوستانه با شوروی و لزوم تلاش مسکو در جلوگیری از قاچاق اسلحه به ایران و عدم مداخله در امور افغانستان.

- اظهارات فرماندار سردشت درباره حمله هواپیماهای عراقی به خاک ایران و میزان تلفات و خسارات وارده و نوع بمب‌های به کار گرفته شده.

- عذرخواهی رسمی السامرایی سفیر عراق در تهران از بمباران چند روز گذشته مناطق مرزی ایران در ملاقات با مهندس بازرگان و دکتر یزدی؛ تشدید جنگ تبلیغاتی روزنامه الثوره ارگان حزب بعث عراق و رادیو صوت الجماهیر علیه انقلاب و هشدار به رهبران جمهور اسلامی ایران به پرهیز از بازی با آتش.

- بازتاب گسترده خبر دستگیری آیت‌الله سید محمدباقر صدر توسط نیروهای امنیتی عراق در محافل سیاسی- مذهبی و رسانه‌های گروهی ایران؛ تلگرام آیت‌الله سید عبدالله شیرازی از مشهد برای آیت‌الله خویی در محکومیت دستگیری آیت‌الله صدر؛ انتشار اطلاعیه سید محمد شیرازی در این‌باره؛ اجتماع علما و طلاب خارجی مقیم قم در منزل آیت‌الله گلپایگانی و سخنرانی ایشان، سخنان آیت‌الله شریعتمداری؛ تلگرام آیت‌الله مرعشی به آیت‌الله خویی؛ گزارش رادیو لندن از تظاهرات شیعیان عراق در اعتراض به این دستگیری.

- وزیر خارجه آمریکا، هیچ نشانه‌ای از اینکه عراق قصد مداخله مستقیم در امور ایران را داشته باشد، مشاهده نمی‌شود.

- تفسیر خبرگزاری رویتر از مناسبات ایران و عراق و روند شکل‌گیری مناقشات دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تأثیر این کشمکش‌ها بر امنیت منطقه.

- تفسیر رویتر از ملاقات قریب الوقوع حافظ اسد رئیس جمهوری سوریه و احمد حسن البکر رئیس جمهوری عراق برای مذاکره تصویب فرمول قانون اساسی باری اتحاد دو کشور.

- اظهارات سخنگوی کاخ سفید درباره اختلاف آمریکا و عربستان در مورد مذاکرات صلح خاورمیانه؛ تأکید وی بر ادامه ساخت پایگاه نظامی در عربستان؛ گزارش آسوشیتدپرس از متوقف شدن فشار آمریکا بر عربستان برای حمایت از پیمان صلح مصر و اسرائیل

ارسال نظر






captcha
ارسال