فائزون|۲۱ خرداد ۱۳۵۸

کدخبر : 10129 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۶|۱۵:۴۳

تاریخ شمسی

21 خرداد 1358

تاریخ قمری

16 رجب 1399

تاریخ میلادی

11 ژوئن 1979
 
خلاصه روز: 

- گزارش برگزاری سومین و چهارمین جلسه کنفرانس طرح خودمختاری کردستان در سنندج؛ طرح خواسته‌های سه‌گانه شورای شهر سنندج و قرائت قطعنامه حزب دمکرات کردستان در جلسات امروز و ارسال تلگرام کنگره برای عزالدین حسینی، قاسملو و غنی بلوریان جهت شرکت در کنگره روز آینده.

- شروع فعالیت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سمنان. در اطلاعیه سپاه سمنان، برقراری نظم و امنیت در کشور، مبارزه با توطئه‌های امپریالیسم و ضد انقلاب و ارتجاع داخلی تا ریشه‌کن شدن آن‌ها، در رأس کارهای سپاه ذکر شده است.

- شیخ علی تهرانی رئیس دادگاه انقلاب اسلامی مشهد کیفیت صدور احکام در دادگاه‌های انقلاب اسلامی را با توجه به نوع جرایم و بر اساس موازین شرعی تشریح کرد. توضیحات وی در مورد جرائمی چون مفسد فی الارض و محاربه با خدا و رسول خدا و همچنین فلسفه توبه در اسلام و عفو عمومی.

- دکتر یزدی مواضع و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال امنیت منطقه خلیج‌فارس، پیمان آر. سی. دی و همکاری کشورهای منطقه را برای دفاع از خلیج‌فارس تشریح کرد.

- ادامه سیاست دولت عراق در تجاوزات مرزی و نمایش قدرت به بهانه تعقیب کردهای معارض عراقی؛ تجاوز امروز دو هواپیمای عراقی به فضای ایران در منطقه دزلی و پخش اعلامیه‌هایی تهدیدآمیز مبنی‌بر بمباران پیشمرگان کرد.

- تظاهرات گروه‌ها و احزاب ایرانی و عراقی فعال در ایران علیه دولت بعثی در مقابل سفارت عراق در تهران با شعار مرگ بر البکر و صدام و اعلام تنفر از بمباران شهرهای مرزی و صدور قطعنامه 5 ماده‌ای در محکومیت دخالت عراق در حوادث خرمشهر و خصومت آن با انقلاب اسلامی.

- ادامه جنگ شدید تبلیعاتی در مطبوعات ایران و عراق؛ تفسیر روزنامه کیهان تحت عنوان "حاکمیت فاشیسم در عراق".

- پخش جزوه‌ای افشاگرانه در بین تظاهرکنندگان امروز با امضای سازمان امت اسلامی درباره جنایات حکومت عراق در حمله به روستاهای مرزی ایران و خیانت‌های این رژیم به مردم مسلمان عرب، انقلاب فلسطین و انقلاب اسلامی ایران و کارنامه عملکرد آن از زمان به قدرت رسیدن تاکنون.

- گزارش محرمانه سفارت آمریکا در کویت به وزارت امور خارجه آن کشور با عنوان "روابط ایران و عراق و ایران و کویت": رهبری عراق فکر می‌کند حکومت شیعی ایران ممکن است در میان شیعیان عراق آشوب و اغتشاشی بپا‌‌سازد.

ارسال نظر






captcha
ارسال