فائزون|۱۹ خرداد ۱۳۵۸

کدخبر : 10125 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۶|۱۵:۳۳

تاریخ شمسی

19 خرداد 1358

تاریخ قمری

14 رجب 1399

تاریخ میلادی

9 ژوئن 1979
 
خلاصه روز: 

- راهپیمایی گسترده مردم اهواز علیه دخالت‌های عراق در استان‌های مرزی ایران بویژه در خوزستان.

- مصاحبه آیت‌الله شریعتمداری با روزنامه کویتی الانباء درباره حوادث خوزستان و تماس وی با بعضی از وزیران برای رفع محدودیت از منزل آیت‌الله شبیر خاقانی.

- تفسیر روزنامه مردم ایران (ارگان جاما) از وقایع خوزستان: همه مبارزان و انقلابیون جنبش اسلامی از آیت‌الله شبیر خاقانی انتظار دارند که قاطعانه به فرصت‌طلبان مجال خودنمایی ندهند.

- تلاش مفتی زاده برای راه اندازی یک جریان مستقل از عزالدین حسینی و گروه‌های غیرمذهبی و مارکسیستی کردستان، تأکید وی بر ضرورت تشکیل در کنفرانس را رد کرد و قاسملو استقبال کرد. اظهارات مفتی‌زاده در مورد سوابق حزب دمکرات و انحراف آن به سمت مارکسیست و همچنین مارکسیست بودن همه گروه‌های فعال در کردستان، رد وابستگی "قیاده موقت" به سیا، ساواک و موساد؛ مفتی‌زاده افزود: هیچ دستگاهی را در کشور انقلابی نمی‌بینم.

- اطلاعیه گروه مائوئیستی "سازمان انقلابی، بخش کردستان ایران" علیه فعالیت قیاده موقت در خاک ایران و درخواست اخراج آنان از منطقه.

- اظهارات فرماندار سردشت درباره عدم پرداخت غرامت بمباران روستاهای مرزی توسط عراق؛ تجاوز مجدد هواپیماهای عراقی به فضای ایران در منطقه اورامانات و شکستن دیوار صوتی.

- نامه رئیس شهربانی جمهوری اسلامی به نخست وزیر درباره فعالیت‌های خرابکارانه ارتشبد اویسی در سیستان و بلوچستان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- حزب جمهوری اسلامی خلق مسلمان ایران با انتشار بیانیه‌ای که نشان از تعارض شدید حزب با روند فعلی انقلاب دارد، از گروه‌ها و اقشار مختلف مردم دعوت کرد در اجتماع 25 خرداد این حزب در تهران و شهرستان‌ها شرکت کنند.

- پذیرش عضویت ایران و پاکستان به عنوان اعضای رسمی جنبش عدم تعهد در کنفرانس وزیران کشورهای عضو این جنبش در سری لانکا.

- سفیر جدید کویت در ایران هرگونه دخالت کویت در حوادث اخیر خوزستان را رد کرد.

- گزارش خبرگزاری تاس از افزایش حضور نظامی آمریکا در اقیانوس هند.

ارسال نظر






captcha
ارسال