فائزون|۱۷ خرداد ۱۳۶۶

کدخبر : 10120 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۶|۱۵:۲۳

تاریخ شمسی

17 خرداد 1366

تاریخ قمری

10 شوال 1407

تاریخ میلادی

7 ژوئن 1987
 
خلاصه روز: 

- جلسۀ فرماندهان سپاه برای بررسی مشکلات اجرای ‏ عملیات در غرب کشور و نحوۀ به‌‏کارگیری نیروهای معارض عراقی. تأکید بر تداوم عملیات‌‏های فتح در منطقه قلندر و راه‌کارهای عملیات در منطقه دیانا و ورود نیروهای مشترک قرارگاه رمضان و حزب دمکرات کردستان عراق به منطقه دهوک.

- گزارش قرارگاه رمضان از ناآرامی‌‏های شهر عقرۀ عراق. مقابله مردم این شهر با نظامیان عراق در پی تصمیم مقامات عراقی مبنی‌بر انتقال گروهی از مردم عقره به موصل. گزارش سازمان عمل اسلامی عراق از وضعیت نیروهای انسانی و نحوه اعزام نیرو در جبهه‌های جنگ. عراق 120 هزار تن از معلولان جنگی را مجدداً به جبهه‌‏ها اعزام کرده است.

- سه گردان نیروی رزمی از استان یزد به جبهه‌های جنگ اعزام شدند.

- نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز هم 6 فروند از کشتی‏‌ها را در تنگه هرمز بازرسی کرد.

-  ستاد تبلیغات جنگ اعلام کرد برای افشای جنایات عراق در کاربرد سلاح شیمیایی فیلم‌‏هایی به این منظور تهیه و به نمایندگی‌‏های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ارسال شده است.

- گزارش روزنامه کیهان از راه‌پیمایی انجمن اسلامی دانشجویان سراسر کشور برای محکومیت سیاست‏‌های کشورهای منطقه خصوصاً کویت. بازتاب این تظاهرات در خبرگزاری آسوشیتدپرس.

- میرحسین موسوی نخست‏‌وزیر در دیدار با دبیرکل کمیته مردمی روابط خارجی لیبی: در صورت دخالت استکبار جهانی در خلیج‌‏فارس دامنۀ آشوب به هیچ ‏وجه به خلیج‌‏فارس محدود نخواهد شد. سخنان دبیرکل کمیته مردمی روابط خارجی لیبی در دیدار با هاشمی رفسنجانی مبنی‌بر علاقه‌مندی این کشور برای گسترش روابط با ایران و آمادگی برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی.

- آقای ولایتی در دیدار با قائم‌مقام‌های وزارت خارجه ترکیه و پاکستان سیاست خارجی ایران در بحران جاری در خلیج‌‏فارس را تشریح کرد: ما به هیچ ابرقدرتی اجازه دخالت در این منطقۀ حساس را نخواهیم داد؛ امنیت در خلیج‌‏فارس یا برای همه است یا هیچ‏کس. حسین شیخ‌‏الاسلام معاون وزیرخارجه در وین: اگر امریکا به ما حمله کند ما هم متقابلاً حمله خواهیم کرد. اگر نتوانیم از خلیج‌‏فارس نفت صادر کنیم به هیچ کشوری اجازه صدور نفت نخواهیم داد. گزارش خبرگزاری فرانسه از بیانیۀ سفارت ایران در اتریش دربارۀ شرایط بحرانی منطقه و هشدار برای مقابله به مثل.

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش آسوشیتدپرس، خبرگزاری جمهوری اسلامی و رادیو امریکا از روند اقدامات شورای امنیت سازمان ملل متحد برای فراهم‏‌سازی قطعنامه‌‏ای دربارۀ جنگ ایران و عراق و تلاش امریکا در استفاده از موقعیت اجلاس و نیز برای کسب رضایت کشورهای بزرگ صنعتی جهت تحریم تسلیحاتی ایران. مصاحبۀ دو تن از مسئولان بلندپایۀ امریکا در آستانه برگزاری اجلاس سران هفت کشور صنعتی در ونیز. رئیس ستاد کاخ سفید: استقرار موشک کرم ابریشم در تنگۀ هرمز خطرناک و یک اقدام تهاجمی است. مشاور امنیت ملی ریگان: موشک‌‏های ایرانی به راحتی تنگه هرمز را تهدید می‏‌کنند. بی.بی.سی: بر سر فروش موشک‌‏های کرم ابریشم بین امریکا و چین مشاجره در گرفته است. امریکا در مورد فروش این موشک‏‌ها به چین اعتراض کرده است و چین فروش کرم ابریشم را تکذیب کرده است. کارلوچی: امریکا تکذیب چین را نمی‏‌پذیرد.

- کنفرانس وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‏‌فارس پایان یافت. نتایج کنفرانس به نقل از وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، رادیو مسقط، یونایتدپرس و خبرگزاری فرانسه. این شورا حمایت خود را از کویت و اقدامات این کشور اعلام کرد.

- روزنامه جمهوری اسلامی اتهامات ادوارد چاپلین یکی از دیپلمات‏‌های اخراج شدۀ انگلیسی را اعلام کرد: قاچاق مواد مخدر و قاچاق ارز و سکه.

- خبرگزاری جمهوری اسلامی: یک گروه 6 نفره از شرکت‏‌های اسپانیایی و آرژانتینی به سرپرستی یک شرکت آلمانی جهت اجرای ساختمان نیروگاه اتمی بوشهر وارد ایران شدند.

ارسال نظر






captcha
ارسال