فائزون|۱۰ خرداد ۱۳۵۸

کدخبر : 10107 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۵|۲۳:۴۸

تاریخ شمسی

10 خرداد 1358

تاریخ قمری

5 رجب 1399

تاریخ میلادی

31 می 1979
 
خلاصه روز: 

- ادامه ناآرامی و درگیری مسلحانه پراکنده در خرمشهر و آبادان از جمله تیراندازی به سوی شهربانی، زد و خورد پاسداران انقلاب و کماندوها با عناصر خلق عرب در نخلستان‌های اطراف شهر، ورود و استقرار چند تانک در خرمشهر، حمله به پاسداران در اطراف مسجد جامع، حمله به کلانتری 2 خرمشهر، غارت و آتش‌سوزی در شهر؛ اطلاعیه شورای تأمین خرمشهر درباره مبازره با غارت اموال مردم؛ حملات پی در پی به پاسگاه‌های هرته و خیّن از خاک عراق؛ گزارش کیهان از آخرین وضعیت و آرامش در خرمشهر.

- ادامه درگیری در آبادان؛ تشییع جنازه چند نفر از کشته شدگان حادثه روز قبل؛ دادن شعار علیه مدنی و بروز زد و خورد؛ حمله مهاجمین مسلح به دژبانی و کلانتری 3 آبادان؛ کشته و مجروح شدن عده‌ای دیگر.

- تحرکات مرزی عراق و تبلیغات تحریک آمیز رادیوهای عراق و کویت درباره حوادث خوزستان.

- مواضع ضد آمریکایی روزنامه الثوره ارگان حزب بعثت عراق: از آنجا که سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا علیه منطقه طراحی و به مورد اجرا در می‌آید، منافع آمریکای امپریالیست در جهان عرب باید مورد حمله قرار گیرد.

- دو گزارش سری سفارت آمریکا در تهران به وزارت امور خارجه آن کشور درباره موقعیت آمریکا در اوضاع و احوال در حال تغییر ایران، تضاد دیدگاه دولت موقت و امام‌خمینی در مورد مناسبات حسنه با آمریکا و بررسی چشم انداز آینده روابط دو کشور و موانع آن.

- تلگرام قرارگاه سیا در تهران به رئیس سازمان سیا در واشنگتن و پیشنهاد درباره چگونگی حمایت از حزب شریعتمداری (حزب جمهوری اسلامی خلق مسلمان) و سایر احزاب مشابه جهت اعمال نفوذ.

ارسال نظر






captcha
ارسال