فائزون|۶ خرداد ۱۳۵۸

کدخبر : 10103 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۵|۲۳:۴۱

تاریخ شمسی

6 خرداد 1358

تاریخ قمری

1 رجب 1399

تاریخ میلادی

27 می 1979
 
خلاصه روز: 

- دستور به کلیه قوای انتظامی خرمشهر برای آغاز خلع سلاح عمومی و گرفتن سلاح‌های غیرمجاز در خرمشهر بنا به خواسته دولت، آیات عظام و مردم.

- مصاحبه مطبوعاتی شیخ شبیر خاقانی در قم و تشریح نتایج مذاکرات خود و هیئت همراه با امام‌خمینی؛ گزارش رادیو کلن به نقل از شیخ شبیر مبنی‌بر این‌که اگر دولت درخواست‌های سیاسی و مذهبی اعراب را برآورده نسازد، بعید نیست که ایران دچار دشواری‌های اقتصادی شود.

- ادامه بازدید آیت الله ربانی شیرازی نماینده امام‌خمینی از مناطق مختلف آذربایجان غربی: سفر امروز به اشنویه و مذاکره با روحانیون اهل تسنن و معتمدان محلی و درخواست از آنان به کنار گذاشتن اختلافات جزئی و همچنین لزوم برقراری امنیت مرزی.

- اظهار نظر عبدالحسین بقایی رهبر حزب جمهوری خواه ایران در نفی الگوی حکومتی صدر اسلام برای دولت امروز.

- اظهارات سر لشکر ناصر فربد رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره بازدید مهندس بازرگان از ستاد ارتش و گفت‌و‌گوهای انجام شده، روند تغییرات و شکل گیری ارتش جدید، نقش نیروهای مسلح در حوادث نقده و گنبد، اوضاع فعلی ارتش، شرکت افراد نظامی در احزاب و گروه‌های سیاسی، فعالیت‌های ضد انقلاب از جمله اویسی و پالیزبان در مرزهای کشور.

- سفر آیت‌الله خلخالی به دعوت ایرانیان مقیم امارات به آن کشور، مذاکرات وی با شیخ آل مکتوم حاکم دوبی و حاکم امارات متحده عربی؛ گزارش خبرگزاری فرانسه از اظهارات آیت‌الله خلخالی: ایران تمام نام‌گذاری‌های ساختگی را که امپریالیسم به خلیج نسبت می‌دهد رد می‌کند زیرا این خلیج در پی موقعیت انقلاب ایران تبدیل به یک خلیج اسلامی شده است.

- گزارش سری سفارت آمریکا در تهران به وزارت امور خارجه آن کشور درباره تقاضای دولت موقت برای دریافت اطلاعاتی از آمریکا درباره فعالیت‌های خرابکاری در ایران و این‌که دولت موقت نگران مداخله عراقی‌ها و فعالیت فلسطینی‌ها و لیبیایی‌ها در خوزستان است.

- احتمال خروج آیت الله سید محمدباقر صدر از عراق در اثر اعمال فشار دولت بعثی.

- نامه متقابل لئونپد برژنف صدر هیئت رئیسه شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی به سفیر ایران در مسکو و تأکید بر این‌که هیچ مشکلی که مانع تقویت اعتماد دو جانبه شود و سوء ظن و نگرانی در روابط بین دو کشور ایجاد کند، وجود ندارد.

-  قابوس سلطان عمان وضع منطقه خلیج (فارس) را فوق‌العاده خطرناک و تهدید آمیز خواند و از آمریکا خواست به یک ابتکار تازه دست بزند. واکنش احمد محمد فسانی عضو کمیته اجرایی "جبهه خلق برای آزادی عمان" در تقبیح واگذاری پایگاه نظامی جزیره مسیره به آمریکا توسط دولت عمان.

ارسال نظر






captcha
ارسال