فائزون|۳ خرداد ۱۳۵۸

کدخبر : 10100 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۵|۲۳:۳۲

تاریخ شمسی

3 خرداد 1358

تاریخ قمری

27 جمادی‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

24 می 1979
 
خلاصه روز: 

- گزارش مطبوعات از اقدامات جاری برای حل و فصل بحران خرمشهر از جمله ملاقات شیخ عیسی خاقانی و سید ابوالقاسم دیباجی با متحصنین کانون فرهنگی خلق عرب و استماع درخواست‌ها آنان؛ ملاقات عشایر قبیله بنی‌کعب با استاندار خوزستان و اعلام وفاداری به جمهوری اسلامی و محکومیت هرگونه تجزیه‌طلبی و سخنان استاندار در تأکید بر برادری.

- اعلام مواضع جنبش انقلابی مردم مسلمان ایران "جاما" علیه هرگونه تجزیه طلبی در کشور.

- انتشار اطلاعیه وزارت کشور درباره غیرقانونی بودن مصادره زمین‌ها توسط ستادهای عملیاتی تشکیل شده توسط گروه و سازمان‌های چپ (غیرمذهبی) در گرگان و گنبد.

- مصاحبه مطبوعاتی سرلشکر ناصر فربد رئیس ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی و پاسخ به سؤالاتی درباره موقعیت فعلی ارتش، نحوه بازسازی نیروهای مسلح، روحیه پرسنل، نحوه حضور ارتش در حوادث گنبد و نقده.

- انتشار اعلامیه وزارت دفاع مبنی‌بر ممنوعیت اکید شرکت و عضویت پرسنل نظامی در احزاب و گروه‌های سیاسی.

- فرمان امام‌خمینی درباره نحوه برخورد با تخلفات روحانیون و اهل منبر، تشکیل و تکمیل پرونده توسط هیئتی از علما و معتمدین محل و سپس صدور حکم در دادگاه‌های انقلاب: «با آنکه در اسلام برای مجازات مجرمین فرقی بین گروه‌ها نیست و همه در برابر قانون برابر هستند... لکن به طوری که اطلاع می‌دهند، عدهای مخالف اسلام و روحانیت درصدد هستند به اسم تصفیه روحانیت را بکوبند و راه را برای ستمگران باز کنند.»

- سخنان مبسوط امام‌خمینی در جمع فرهنگیان اهواز- که مطبوعات آن را "تبیین استراتژی مبارزه" خواندند- مبنی‌بر ضرورت وجود برنامه‌های طویل المدت و کوتاه مدت برای دولت و ملت ایران در جهت حفظ انقلاب، تأکید بر اسلام، روحانیت و تهذیب نفس.

- راهپیمایی صدها هزار نفری در تهران به دعوت حزب جمهوری اسلامی ایران علیه دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران و در محکومیت قطعنامه سنای آمریکا: سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی در میدان 17 شهریور (25 شهریور سابق، هفت تیر فعلی) درباره سیاست آمریکا قبل و بعد از انقلاب در ایران؛ صدور قطعنامه 7 مادهای در محکومیت آمریکا و استعمارگران و مقابله با آنها، پشتیبانی از احکام دادگاه‌های انقلاب اسلامی و...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- تظاهرات ضد آمریکایی اعضا و هواداران حزب توده و حزب جمهوری خلق مسلمان بطور جداگانه در تهران و تأکید قطعنامه حزب خلق مسلمان بر جلوگیری از فشار بر مطبوعات و بی‌طرفی رادیو تلویزیون.

- وحشت مقامات آمریکایی از گسترش تظاهرات و احساسات ضد آمریکایی در ایران، تلگرام فوری معاون وزیر خارجه آمریکا به سفارت آن کشور در تهران درباره امنیت سفارت و ضرورت ملاقات فوری با نخست وزیر یا دکتر یزدی برای افزایش اقدامات امنیتی در اطراف سفارت و متعاقب آن ارسال نامه سفارت آمریکا به مهندس بازرگان و درخواست اتخاذ اقداماتی برای ایجاد آرامش و مناسبات دو کشور و کاهش احساسات فزاینده ضد آمریکایی در ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال