فائزون|۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۸

کدخبر : 10095 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۵|۲۳:۱۷

تاریخ شمسی

29 اردیبهشت 1358

تاریخ قمری

22 جمادی‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

19 می 1979
 
خلاصه روز: 

- درخواست استاندار خوزستان از وزیر کشور برای واگذاری فرماندهی نیروهای مسلح مستقر در استان به وی برای مقابله با آشوبگران در سطح شهر و مرز، برحسب نیاز.

- مصاحبه مطبوعاتی عزالدین حشینی در تهران و پاسخ وی به سؤالات خبرنگاران درباره نتایج مذاکرات با امام و دولت موقت، هدف سفر هیئت حسن نیت به تهران، قانون اساسی و حقوق خلق های ایران، خودمختاری کردستان، ترور سرلشکر قره‌نی، حدود و ثغور کردستان مختار، ارتباط با کردهای عراق، شورای انقلاب، دخالت ارتش در وقایع نقده و...

- انتشار بیانیه مشترک "جنبش ملی مجاهدین" و "جاما" و اعلام اتخاذ مواضع مشترک ضد استبدادی، ضد ارتجاعی و ضد استعماری از این تاریخ به بعد.

- اعلامیه سازمان مجاهدین خلق ایران در حمایت از بیانات ضد آمریکایی امام‌خمینی و اعلام روز چهارم خرداد- روز شهادت بنیانگذاران سازمان- به عنوان روز اعتراض به قطعنامه سنای آمریکا.

- برگزاری مراسم سالروز تولد دکتر مصدق در زمین چمن دانشگاه صنعتی شریف به دعوت جبهه دمکراتیک ملی و سخنرانی دکتر شایگان در این مراسم تأکید بر لزوم حفظ آزادی و رفع سانسور؛ قرائت پیام‌های جبهه دمکراتیک، سازمان چریک‌های فدایی خلق و قطعنامه مراسم شامل تأکید و ضرورت آزادی مطبوعات، سخن و اندیشه، عدم انحصار رادیو تلویزیون و وحدت نیروهای آزادی خواه...

- مصاحبه سرتیپ عزیزالله امیر رحیمی فرمان دژبان مرکز با روزنامه اطلاعات درباره دستور دادستان ارتش مبنی‌بر تحویل کلیه متهمان نظامی زندانی در زندان قصر و انتقال آنها به زندان پادگان امام‌خمینی (جمشیدیه سابق) و گزارش این روزنامه از اجتماع خانواده‌های نظامیان زندانی در مقابل پادگان امام‌خمینی و درخواست اجرای هر چه سریعتر دستور مزبور.

- واکنش منفی اقتصادی کشورهای عراق، کویت، عربستان، امارات و قطر علیه مصر در پی امضای پیمان صلح مصر با اسرائیل؛ بهبود روابط تسلیحاتی آمریکا و مصر.

ارسال نظر






captcha
ارسال