فائزون|۲۸ اردیبهشت ۱۳۵۸

کدخبر : 10094 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۵|۲۳:۱۶

تاریخ شمسی

28 اردیبهشت 1358

تاریخ قمری

21 جمادی‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

18 می 1979
 
خلاصه روز: 

- گزارش دفتر هماهنگی مناطق ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فعالیت شش گروه تجزیه طلب در خوزستان و جریان‌هایی که تحت لوای شیخ شبیر فعالیت می‌کنند.

- مصاحبه مطبوعاتی مدنی استاندار خوزستان دربارۀ ناآرامی‌های خوزستان از جمله در خرمشهر، شوشتر و مسجد سلمیان، تقویت نیروهای انتظامی و پاسداران برای مقابله با هرگونه تحرک ضد انقلابی در منطقه و خلع سلاح عمومی و ادغام کمیته‌های استان در تشکیلات سپاه پاسداران.

- سخنرانی دو ساعته عزالدین حسینی در دانشگاه صنعتی شریف تهران و اعتراف تلویحی به عدم موفقیت در کسب امتیاز درباره کردستان از دولت و امام‌خمینی؛ راهپیمایی و اعتراض مردم بانه و اشنویه به سانسور و پخش نکردن اخبار ملاقات‌های عزالدین حسینی با امام و مقامات دولتی صدا و سیما.

- اعلام موضع سازمان مجاهدین خلق ایران در مورد مسائل اخیر روزنامه‌های کیهان و آیندگان در پیامی به سندیکای نویسندگان و خبرنگاران: شکستن سر و دست مقدمتاً با شکستن قلم‌های مسئول و بیدار آغاز شده است.

- ملاقات عشایر جوانرود و اورامانات با امام‌خمینی در قم و هشدار امام در مورد توطئه تفرقه‌اندازی دشمنان در صفوف ملت در استان‌های مختلف کشور از جمله در خوزستان، کردستان، بلوچستان و...

- یکی از وزیران مشاور در امور خارجه انگلیس در مجلس عوام محاکمات سیاسی و اعدام‌ها را در ایران نکوهش کرد.

- مصاحبۀ اختصاصی آیت‌الله شریعتمداری با خبرنگار روزنامه گاردین و اظهار نظر درباره دولت موقت، دخالت مراجع و روحانیت در کارهای دولت، اعدام‌ها و مصادره اموال محکومین دادگاه‌های انقلاب و...

ارسال نظر






captcha
ارسال