فائزون|۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۸

کدخبر : 10092 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۵|۲۳:۰۳

تاریخ شمسی

26 اردیبهشت 1358

تاریخ قمری

19 جمادی‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

16 می 1979
 
خلاصه روز: 

- موضع گیری شدید سازمان سیاسی خلق عرب در برابر اظهارات مدنی مبنی‌بر انحلال کانون‌های فعال در خرمشهر؛ حمایت شیخ شبیر خاقانی از سازمان سیاسی خلق عرب و مخالفت با انحلال آن.

- بازتاب تشکیل کنفرانس استانداران سراسر کشور در رادیو لندن و تجزیه و تحلیل مهم‌ترین مسائل و مشکلات گریبان‌گیر استان‌های مرزی و طرح‌های دولت موقت برای حل آنها در تفسیر این رادیو.

-  عزالدین حسینی که برای دیدار با امام‌خمینی و مقامات دولتی به ایران آمده است در مصاحبه‌ای با رادیو لندن: «کردها می‌خواهند تمام مناطق کردنشین غرب ایران به صورت یک ایالت واحد و خودمختار درآید. در ایران آینده مرزهای داخلی کردستان خودمختار به روشنی بایست معلوم شده باشد.»

- سر مقالۀ هفته امت (ارگان جنبش مسلمانان مبارز) تحت عنوان "آتش نفاق در زیر خاکستر" درباره نابسامانی‌ها و آشفتگی‌های جاری کشور از جمله در کردستان و خوزستان و احتمال گسترش آن به لرستان، بختیاری و... و پیشنهادهایی برای خاتمه نابسامانی‌ها.

- نامه سرگشادۀ گروهی به نام "هیئت اجرایی جمعیت حقوقدانان ایران" خطاب به نخست وزیر در حمایت از روزنامه‌های آیندگان و پیغام امروز و هشدار در مورد مشاهده "حلقه‌های زنجیر اختناق و استبداد" در قضایای جاری کشور.

- استعفای رحمت الله مقدم مراغه ای استاندار آذربایجان شرقی در اعتراض به مداخله ارگان‌های انقلاب در امور و...؛ گزارش سفارت آمریکا در تهران در خصوص علل استعفای وی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- آیت‌الله آذری قمی دادستان انقلاب اسلامی تهران در مصاحبه‌ای رویه قضایی اسلام، موازین اخلاق و شمول "مفسد فی الارض" و "محارب با خدا"، مسائل دادگاه‌های انقلاب، فرمان امام درباره عملکرد دادگاه‌ها، اعدام انقلابی، مصادره اموال و مصارف آن، آیین دادگاه‌های انقلاب، تصفیه نیروهای کمیته، مجازات عوامل رژیم گذشته و احکام سرقت مسلحانه و خرید و فروش سلاح را تشریح کرد.

- تلگرام قرارگاه سیا در تهران به رئیس سازمان سیا در واشنگتن دربارۀ مزیت‌های تماس مستقیم سیا با ایت‌الله شریعتمداری و گزارشی از وضعیت و جایگاه او و حزب خلق مسلمان.

- انتصاب والتر کاتلر به عنوان سفیر جدید آمریکا در ایران توسط کمیته روابط خارجی سنای آمریکا.

ارسال نظر






captcha
ارسال