فائزون|۲۱ اردیبهشت ۱۳۵۸

کدخبر : 10087 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۵|۲۲:۵۲

تاریخ شمسی

21 اردیبهشت 1358

تاریخ قمری

14 جمادی‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

11 می 1979
 
خلاصه روز: 

- گزارش مفصل دفتر هماهنگی مناطق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از وضعیت روحانیت و دیگر جریان‌ها و گروه‌های صاحب نفوذ در خرمشهر، تشدید تقابل بین آن‌ها و پیش‌بینی این‌که بالاخره برخورد مسلحانه در شهر روی خواهد داد و ارائه پیشنهادهای پیشگیرانه.

- سخنرانی خواهر امام موسی صدر در یزد و درخواست از دولت اسلامی برای یافتن امام موسی صدر؛ تظاهرات مردم به همراه آیت‌الله صدوقی به حمایت از خواهر امام موسی صدر؛ تلگرام آیت‌الله شریعتمداری به کنفرانس وزیران خارجه کشورهای اسلامی و درخواست گنجاندن موضوع ناپدید شدن امام موسی صدر در دستور کار کنفرانس.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- بازتاب اعدام القانیان سرمایه دار صهیونیست در بین شخصیت‌ها و رسانه‌های وابسته به اسرائیل.

- اعلام تصمیم ایران درباره افزایش قیمت نفت صادراتی خود برای دومین بار در طول یک ماه اخیر؛ تفسیر رادیو لندن دربارۀ این تصمیم و تأثیر آن در اوضاع کلی نفت و قیمت‌گذاری کشورهای عضو اوپک.

- رهنمودهای رئیس سازمان سیا به قرارگاه سیا در تهران در مورد کانال های برقراری تماس با آیت‌الله شریعتمداری و نقش وی در حزب خلق مسلمان، همچنین بررسی میزان نفوذ، تعداد اعضا و کادرهای حزب با تأکید بر این‌که هدف آمریکا از هرگونه اقدام سیاسی، روی کار آمدن دولتی است که در مورد منافع ایالات متحده نظر موافق داشته باشد.

ارسال نظر






captcha
ارسال