فائزون|۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۸

کدخبر : 10084 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۵|۲۲:۴۲

تاریخ شمسی

18 اردیبهشت 1358

تاریخ قمری

11 جمادی‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

8 می 1979
 
خلاصه روز: 

- گزارش کیهان از راهپیمایی مسلحانه هزاران نفر تحت عنوان "خلق عرب مسلمانان خوزستان" در اهواز علیه جریان‌های قومی و به پشتیبانی از امام‌خمینی، دولت بازرگان و محکومیت تجزیه‌طلبی در کشور.

- تحلیل، ریشه یابی و ارائه نمونه‌هایی درباره درگیری‌های غرب کشور: دو مضمون و ماهیت متفاوت ولی متحد در منطقه وجود دارد، اول حوادث ناشی از تحرکات گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مخالف نظامی اسلام با دعاوی قومی و منطقه‌ای. دوم حوادث ناشی ار تحرکات ضد انقلابیون وابسته به رژیم گذشته و یا اختلافات ارضی و محلی. دسته دوم عملاً در خدمت توسعه و گسترش نفوذ عوامل دسته اول قرار دارند.

- حکم اعدام برای 27 تن از عمال رژیم سابق از جمله حبیب القانیان سرمایه دار فاسد وابسته به صهیونیزم و انعکاس آن در رسانه‌های غربی و اسرائیل.

- تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس توسط تیمسار احمد مدنی فرمانده نیروی دریایی و بازتاب آن در کویت.

- آغاز عضوگیری رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

- مصاحبه تلویزیونی آیت الله غروی معاون سرپرست کمیته‌های انقلاب درباره چگونگی اجرای دستورات امام در خصوص نحوه رسیدگی به تخلفات و پاکسازی کمیته‌ها.

- درخواست یدالله سحابی وزیر مشاور در طرح‌های انقلاب از سفارت آمریکا در تهران مبنی‌بر ارسال یک نسخه از قانون جمهوری فدراتیو آمریکا برای استفاده در تدوین قانون اساسی جدید ایران.

- گزارش سفارت آمریکا در تهران به وزارت امور خارجه آن کشور، شامل: ارزیابی موقعیت شخصیت‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی در ایران از جمله امام‌خمینی، آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله شریعتمداری، آیت‌الله شبیر خاقانی، آیت‌الله گلپایگانی، آقای هاشمی رفسنجانی، امیرانتظام، مهندس بازرگان، دکتر سحابی، دکتر یزدی، نهضت آزادی، چریک‌های فدایی و مجاهدین خلق.

ارسال نظر






captcha
ارسال