فائزون|۱۶ اردیبهشت ۱۳۵۸

کدخبر : 10082 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۵|۲۲:۳۶

تاریخ شمسی

16 اردیبهشت 1358

تاریخ قمری

9 جمادی‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

6 می 1979
 
خلاصه روز: 

- شورای انقلاب تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ را به طور رسمی‌ از مطبوعات اعلام کرد. گزارش روزنامه اطلاعات از تعداد پرسنل، اهداف و ماموریت‌های سپاه پاسداران انقلاب؛ اطلاعیه ستاد سپاه پاسداران درباره جایگاه، اهداف و وظایف‌‌ این نهاد؛ تعیین قطعی تکلیف سپاه و غلبه نظریه انقلابی "تاسیس ارتش بین‌الملل اسلام" بر نظریه "تاسیس گارد ملی"؛ تاثیر و جایگاه سپاه در موازنه قدرت، مراحل حاکمیت و نیز در موازنه قوا بین انقلاب و ضدانقلاب؛ بازتاب خارجی و …

- اعلام آمادگی پرسنل نیروی هوایی جمهوری اسلامی‌ به جانبازی در راه اهداف انقلاب اسلامی‌ و انتقاد اویسی از وضع موجود در رسانه‌ها که با قشرهای مختلف نیروی هوایی به گونه‌‌ای متفاوت برخورد می‌کنند؛ فی‌المثل با همافران و …

- تشریح وضعیت نیروهای مسلح از لحاظ نیروی انسانی و گزارش میزان بازگشت به کار پرسنل نیروهای مسلح از زبان امیر‌انتظام (سخنگوی دولت): بجز تعدادی بسیار کم تقریباً تمام پرسنل به کار بازگشته‌اند.

- بیانات امام در جمع پاسداران انقلاب اسلامی‌ کمیته مسجد حاج‌ابوالفتح تهران و تأکید‌‌ ایشان بر ضرورت مجاهده با نفس و پاسداری از خود برای پاسداران.

- نامه سرگشاده جنبش رادیکال‌‌ ایران (گروه مقدم مراغه‌‌ای استاندار آذربایجان‌شرقی) به دولت موقت و درخواست افشای اسامی‌ کلیه اعضای شورای انقلاب و اعمال نظارت دولت بر دادگاه‌های انقلاب که تصمیم‌های آن با اصول بین‌المللی و قوانین حقوق بشر انطباق ندارد.

- نقل تهدید گروه فرقان مبنی‌بر‌‌اینکه ابراهیم یزدی، مهدی‌هادوی، صادق قطب‌زاده، عباس امیر‌انتظام و همۀ اعضای شورای انقلاب در لیست ترور‌‌ این سازمان هستند.

- گزارشی از برگزاری دو مراسم جداگانه برای بزرگداشت شهادت مجید شریف‌واقفی در دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف از دو دیدگاه متفاوت. بیانیه‌ها و اعلام نظر سازمان مجاهدین خلق و سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر در‌‌این باره و تاکید مشترک بر ضرورت پرداختن به آمریکا دشمن اصلی و عمده نکردن چنین موارد.

- اطلاعیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی‌ درباره شهادت شریف‌واقفی و تاکید بر ضرورت مجازات قاتلان (برخلاف تاکیدهای مجاهدین خلق و پیکار).

ارسال نظر






captcha
ارسال