فائزون|۶ فروردین ۱۳۶۲

کدخبر : 10058 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۴|۱۱:۳۵

تاریخ شمسی

6 فروردین 1363

تاریخ قمری

11 جمادی‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

26 مارس 1983
 
خلاصه روز: 

- آتش‌سوزی بخشی از پالایشگاه و تأسیسات نفتی آبادان براثر گلوله‌باران این شهر؛ خسارت‏‌دیدن 3 منزل مسکونی در گلوله‌باران سرپل ذهاب. خبرگزاری جمهوری اسلامی از تخلیه سرپل ذهاب و تبدیل آن به یک شهر غیرمسکونی به‏‌علت تداوم گلوله‌باران دشمن خبر داد.

- کشتی مسافربری رافائل که قبلاً دو بار هدف موشک‌های عراقی قرار گرفته و آسیب دیده بود، امروز براثر جزرومد دریا به‏‌کلی غرق شد.

- پناهندگی 15 عراقی به ایران؛ گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از اقدام یک لشکر عراقی برای جلوگیری از فرار سربازانش.

- کشف و خنثی‌سازی یک بمب در هتل محل اقامت معارضین عراقی در تهران.

- اعزام نیروهای داوطلب مردمی از گنبد و بهشهر و توابع آن به جبهه؛ اعلام اهم فعالیت‌های فنی و پشتیبانی ستاد پشتیبانی جهاد سازندگی باختران برای کمک به جبهه‌های جنگ در ماه‌های دی و بهمن سال گذشته؛ بازدید عده‌ای از طلاب حوزه علمیه زاهدان و جمعی از خانواده‌های شهدا و... از جبهه‌های جنگ.

- حمله افراد حزب دمکرات و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به پایگاه محمدیار در شرق نقده و کشته‏‌شدن 20 تن از مهاجمان؛ زخمی‏‌شدن یکی از افراد سپاه در حمله نیروهای مسلح غیرقانونی به پایگاه قلقله در جنوب‏‌غربی بوکان؛ حمله افراد مسلح برانداز به نیروهای تأمین تونل شماره 2 محور سنندج - دیواندره.

- دستگیری 13 تن از افراد حزب دمکرات و یک عضو کومه‌له در بوکان؛ در کامیاران 3 تن از فعالان سازمان کمونیستی پیکار در راه آزادی طبقه کارگر، گروه کومه‌له و حزب دمکرات کردستان دستگیر شدند.

- صدور حکم حبس ابد برای 4 تن از فعالان سازمان کمونیستی پیکار در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان؛ محکومیت 3 تن از فعالان مجاهدین خلق (منافقین) به حبس با مدت‌های متفاوت؛ در مشهد 43 نفر از فعالان گروه‌های محارب به حبس محکوم شدند، گزارش روزنامه اطلاعات از جرائم این افراد.

- آمادگی ژاپن برای ازسرگیری روابط بازرگانی با ایران باتوجه‏‌به بهبود وضعیت ارزی ایران.

- گزارش رویتر از موافقت بانک مرکزی اردن با اعطای یک اعتبار 65 میلیون دلاری برای خریدهای دولت عراق از آن کشور؛ موافقت دولت ژاپن با تقاضای عراق مبنی‏‌بر تعویق زمان پرداخت بدهی‌هایش در قبال اجرای پروژه‌های ساختمانی شرکت‌های ژاپنی.

- خبرگزاری رویتر از انفجار یک اتومبیل حاوی مواد تخریبی در مقابل محل استقرار پاسداران ایرانی در بعلبک خبر داد، آماری از تلفات این انفجار داده نشده است.

- نامه یک بسیجی داوطلب که در عملیات والفجر مجروح شده است به ستاد تبلیغات جنگ و شکایت از نحوه مداوایش در بیمارستان‌های مختلف.

ارسال نظر






captcha
ارسال