فائزون|۶ فروردین ۱۳۶۶

کدخبر : 10057 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۴|۱۱:۳۳

تاریخ شمسی

6 فروردین 1366

تاریخ قمری

25 رجب 1407

تاریخ میلادی

26 مارس 1987
 
خلاصه روز: 

- دستور عملیاتی شماره 2 قرارگاه مقدم نیروی زمینی برای اجرای عملیات در منطقه عمومی چوارتا - ماؤوت. جلسه قرارگاه نجف و بررسی مشکلات اجرای عملیات مشترک با کردهای عراق. اهمیت منطقه عملیاتی ماؤوت - چوارتا.

- درگیری یگان گشت لشکر 64 ارومیه با یگان گشت عراق در منطقه عملیات کربلای7.

- حمله هوایی عراق به جزیره خارک. گزارش نشریه "لویدزلیست" از حملات عراق. تأکید یاسین‌رمضان بر انهدام تأسیسات نفتی ایران. گلوله‌باران تأسیسات نفتی "برزگان" عراق به وسیله توپخانه سپاه. بازرسی کشتی‌ها در تنگه‌هرمز.

- گزارشی از اعزام نیروهای مردمی استان همدان به جبهه‌های جنگ و سیر نزولی آن.

- گفت‌ وگوی رئیس‌جمهور با خبرنگاران در مورد حضور امریکا در خلیج‌فارس و تأکید وی بر توانایی ایران برای حفظ امنیت منطقه.

- استقرار دائمی یک فروند ناو امریکا در خلیج‌فارس و درخواست این کشور از ژاپن برای اعمال فشار به ایران جهت آزادی کشتی‌رانی در خلیج‌فارس.

- تفسیر روزنامه "زود دویچه زایتونگ" و رادیو بی.بی.سی از تقاضای کویت برای ثبت کشتی‌هایش در امریکا.

- جنجال سیاسی در سوئد بر اثر فروش سلاح به ایران. دیدار هیئت عراقی از فرانسه و انگلستان برای خرید تجهیزات و تسلیحات نظامی.

- سخنان جیمی کارتر و سه نماینده کنگره امریکا و گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره نگرانی امریکا از پیروزی نظامی ایران، چرخش کشورهای منطقه به سوی شوروی، سیاست‌های امریکا برای مقابله با این تحولات.

- افزایش تلاش‌های دیپلماتیک ژاپن با اعلام سفر سال آینده نخست‌وزیر این کشور به منطقه و اعزام فرستاده‌ای ویژه به تهران و بغداد در آینده نزدیک.

- تفسیر مجله "اکونومیک دایجست" از روابط ایران و سوریه، تحولات لبنان و اقدامات عربستان برای دور کردن سوریه از ایران. سه شرط حزب‌الله لبنان برای آزادی گروگان‌های غربی از قول ابوایاد.

- گزارش روزنامه "الخلیج" از بهبود روابط لیبی و عراق.

- تونس به بهانه تأثیرپذیری مبارزان مسلمان این کشور از انقلاب اسلامی، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد. تفسیر رادیو بی.بی.سی در این‌باره.

ارسال نظر






captcha
ارسال