فائزون|۴ فروردین ۱۳۵۸

کدخبر : 10044 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۴|۱۱:۰۷

تاریخ شمسی

4 فروردین 1358

تاریخ قمری

25 ربیع‌الثانی 1399

تاریخ میلادی

24 مارس 1979
 
خلاصه روز: 

- ادامه مذاکرات در دانشکده تربیت دبیر سنندج؛ اعلام و تشکیل جلسه قدردانی از آیت‌الله طالقانی در میدان آزادی سنندج و سخنرانی‌‌ ایشان در‌‌این اجتماع؛ نصایح و. هشدار آیت‌الله طالقانی: «دست‌های ناپاکی در کار است تا امنیت کشور و اتحاد ملت را بر هم زند؛ ‌‌این را خنثی کنید. علل و عوامل حوادث سنندج جنبه روانی و جنبه شیطانی دارد … » گزارش پیشرفت امور و تصمیم‌های گرفته شده: «تشکیل شورای موقت شهر مرکب از نمایندگان گروه‌های مختلف. شورای موقت یک هفته برای انجام دادن مقدمات انتخابات شورای شهر وقت دارد. با تشکیل شورای شهر، ‌‌این شورا موظف به حفظ امنیت و رفع مشکلات مردم خواهد بود. سنندج اولین شهر است که دارای شورا می‌شود و باید نماینده مردم و نمونه و الگو باشد. دستگیرشدگان پادگان سنندج بزودی آزاد می‌شوند. »

- پیام رادیو - تلویزیونی آیت‌الله طالقانی خطاب به مردم کردستان شامل گزارشی از آنچه انجام شده است و‌‌این‌که به ارتش به دید سابق نگاه نکنید و در رفراندوم شرکت کنید.

- گزارش صدرحاج سیدجوادی (وزیر کشور) از جریان مذاکره با گروه‌های سیاسی - مذهبی در سنندج و دستاوردهای آن در مصاحبه مفصل با رادیو تلویزیون سنندج: همه مسائل پیش‌آمده با حسن‌نیت گروه‌ها، از راه گفتگو بتدریج حل شد یا در جریان حل است.

- متن کامل اطلاعیه کومه‌له شامل گزارش مفصل و جانبدارانه‌‌ این سازمان از چگونگی آغاز درگیری سنندج و نتایج آن. گزارش، علی‌رغم سراسر تبلیغاتی بودن آن، نکات و اطلاعات قابل ملاحظه‌‌ای را در مورد زمینه‌های شکل‌گیری و چگونگی و روند حوادث و نقش‌‌این سازمان و دیگر گروه‌ها و … آشکار می‌سازد.

- گزارش خیلی محرمانه سفارت آمریکا در تهران از آخرین وضعیت سنندج: اگر دولت موقت در جهت رسمیت دادن به خودمختاری قابل ملاحظه‌‌ای که اکنون عملاً در کردستان وجود دارد حرکت نکند، به احتمال زیاد بزودی با خواستهایی به مراتب افراطی‌تر از خواستهای کنونی مواجه خواهد شد.

- تسلیم‌پذیری مسؤولان دولتی استان‌ها در مقابل گروه‌های فشار: اطلاعیه استاندار آذربایجان‌شرقی درباره امضای توافقنامه با هواداران سازمان چریک‌های فدایی خلق در تبریز و پایان تحصن شش‌ روزۀ آنها.

- پیام امام خطاب به مردم و بخصوص تاکید بر شرکت زنان در رفراندوم: امروز اهمال در شرکت در رفراندوم و سردی و سستی در‌‌این امر حیاتی موجب هدر رفتن خون شهیدان و تباهی کشیدن کشور و اسلام عزیز است.

ارسال نظر






captcha
ارسال