فائزون|۴ فروردین ۱۳۶۲

کدخبر : 10042 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۴|۱۱:۰۲

تاریخ شمسی

4 فروردین 1362

تاریخ قمری

9 جمادی‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

24 مارس 1983
 
خلاصه روز: 

-شهادت فرمانده سپاه نقده در عملیات کمین افراد حزب دمکرات و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بر سر راه نیروهای سپاه در محور محمدیار - نقده؛ مجروح‌شدن یکی از نیروهای ژاندارمری در حمله‌ افراد مسلح غیرقانونی به پایگاه شهریکند در جنوب‌غربی بوکان.

- افراد حزب دمکرات کردستان و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در عملیاتی مشترک به یک شرکت راه‌سازی در نزدیکی بانه حمله کردند. بیانیه‌ سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در توجیه علت این اقدام و دادن آمار خلاف واقع از ماشین‌آلات منهدم‌شده؛ لشکر28 کردستان در گزارش به فرماندهی ناحیه4 ژاندارمری: اقدام عوامل سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در تحویل خانواده‌هایشان به پاسگاه سیاکونیره عراق نشانه‌ وابستگی هرچه بیشتر این سازمان به دولت عراق و راهبرد فعالیت‌های آتی سازمان مزبور است.

- در پاک‌سازی چند روستا در اطراف بانه، مقداری مهمات به دست نیروهای خودی افتاد؛ دستگیری 6 تن از فعالان بخش تشکیلات شهری حزب دمکرات در مهاباد؛ دستگیری 2 نفر از عوامل حزب دمکرات و یکی از افراد کومه‌له در بوکان؛ دستگیری یک عضو کومه‌له در اتوبان کرج.

- حمایت تبلیغاتی رسانه‌های غربی از اقدامات گروه‌های مسلح غیرقانونی در مناطق غرب و شمال‌غرب کشور در پوشش حمایت از خلق کرد برای خودمختاری و استقلال مناطق کردنشین از دولت مرکزی: کانال 3 تلویزیون فرانسه در برنامه‏‌ای‌ به بررسی مسئله‌ کردها در کشورهای ایران، عراق، سوریه و ترکیه پرداخت. در این برنامه هیچ اشاره‌ای به همکاری اطلاعاتی و نظامی گروه‌های مسلح غیرقانونی مناطق کردنشین با دولت متجاوز عراق نشده است. رادیو بی‌بی‌سی هم با تکیه بر اطلاعات بیانیه‌های گروه‌های مسلح غیرقانونی به بررسی درگیری‌های اخیر کردستان پرداخت. تحلیل دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست‌وزیری درباره‌ این‌گونه اقدامات منابع خبری غرب و اهداف این رسانه‌ها از پیگیری و پرداختن به موضوع مناطق کردنشین.

- ناکام ماندن گروه عملیاتی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در ترور احمد عزیزی قائم مقام وزارت امور خارجه؛ تعطیلی 24 ساعته کارخانه‌ کاغذسازی پارس در شوش به‌علت خرابکاری عناصر گروه‌های سیاسی؛ دستگیری 2 تن از مسئولان شهری سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در بابل؛ دستگیری یک نفر از افراد سازمان مزبور در بندر ترکمن؛ در نورآباد ممسنی استان فارس یکی از افراد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) خود را به نیروهای انتظامی معرفی کرد؛ دستگیری 2 تن از افراد سازمان کمونیستی پیکار در تربت حیدریه.

- نخست‌وزیر در دیدار با گروهی از نیروهای سپاه، پیوند مردم با حکومت را یک مؤلفه‌ جدید در مؤلفه‌های قدرت کشورها، دانست و با اشاره به نفوذ انقلاب در سایر مناطق جهان بر اهمیت حفظ سرمایه‌ عظیم معنوی انقلاب تأکید کرد.

- دیدار نعیم حداد رئیس‌ مجلس عراق با معاون اول شورای عالی اتحاد شوروی؛ سفر رئیس ستاد ارتش یمن شمالی به بغداد و تسلیم پیام رئیس‌جمهور کشورش به صدام حسین.

- روزنامه‌ هندوستان تایمز: اکنون فرصت مناسبی نیست که جنبش عدم‌تعهد برای پایان‌دادن به جنگ ایران و عراق دست به ابتکار نوینی بزند.

- روزنامه‌ گلف نیوز (چاپ دوبی) از حرکت لکه‌ نفتی شناور - که براثر بمباران چاه‌های نفتی نوروز توسط عراق ایجاد شده است - به‌سوی سواحل امارات عربی خبر داد.

- گزارش یک بولتن داخلی سپاه از مصاحبه‌ نشریه‌ الوطن العربی با عده‌ای از اسرای ایرانی در اردوگاه الرمادی عراق و سرسختی و پایداری اسرای ایرانی در مواجهه با سؤالات جهت‌دار خبرنگار این نشریه.

ارسال نظر






captcha
ارسال