فائزون|۳ فروردین ۱۳۶۲

کدخبر : 10037 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۱۴|۱۰:۴۵

تاریخ شمسی

3 فروردین 1362

تاریخ قمری

8 جمادی‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

23 مارس 1983
 
خلاصه روز: 

- گزارش نیویورک تایمز از ماجرای سقوط بالگرد عراقی در ایتالیا و بررسی بازتاب سیاسی آن در هیئت حاکمه‌ ایتالیا.

- ارسال 74 تریلی حامل تانک، موشک و مهمات از کویت به عراق در دو روز اخیر.

- پاک‌سازی روستاهای گنگچین و خره‌گوش در شمال‌غربی ارومیه به‌همت نیروهای سپاه و ژاندارمری؛ حمله‌ ناموفق افراد مسلح غیرقانونی به پایگاه امید در مهاباد و دستگیر شدن 2 تن از آنان؛ 4 زخمی از نیروهای خودی در حمله‌ عناصر مسلح ضدانقلاب به پایگاه شهید نجفی در سقز؛ در پاک‌سازی روستای قره‌خضر در پیرانشهر 6 تن از نیروهای خودی مجروح شدند؛ آزادی 20 تن از افراد خودی که در اسارت افراد حزب دمکرات بودند، در خاتون‌باغ در شمال مهاباد.

- تیراندازی عناصر مسلح غیرقانونی به منزل یک پاسدار در خرم‌آباد؛ دستگیری یکی از وابستگان به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در زنجان؛ یکی از فعالان سازمان چریک‌های فدایی خلق (اقلیت) در سمنان دستگیر شد.

- سعی در مستقل جلوه‌دادن حزب توده و تأکید بر تلاش این حزب برای استقلال ایران (!) ازجمله نکات شایان توجه در مقاله‌ روزنامه‌ پراودا ارگان حزب کمونیست شوروی است.

- بازدید سرزده‌ رئیس‌جمهور از مجروحان جنگ تحمیلی طی دیروز و امروز در دو بیمارستان در تهران.

- سخنان وزیر خارجه‌ هند درباره‌ ادامه‌ تلاش‌های این کشور برای پایان‌دادن به جنگ ایران و عراق؛ اظهارات یاسر عرفات در نشست کمیته‌ همکاری کشورهای عربی، افریقایی در تونس درباره‌ خاتمه‌ جنگ ایران و عراق.

- گزارش رادیو اسرائیل از دیدار وزیر انرژی عراق با پادشاه عربستان و بررسی علت این دیدار؛ رادیو اسرائیل: این دیدار درخصوص فشارهای اقتصادی واردشده بر عراق به‌دلیل جنگ با ایران می‌باشد.

- پیش‌بینی حمله‌ آتی ایران در منطقه‌ العماره با به‌کارگیری نیروهای پیاده، بروز مشکلات مالی در اقتصاد عراق براثر افزایش هزینه‌های جنگ و چاره‌جویی مقامات این کشور برای کاستن از فشارها، توقعات فزاینده‌ مقامات عراقی از کویت باوجود نقش درخور توجه این کشور در پشتیبانی از عراق و... از محورهای اصلی مقاله‌ نشریه‌ امریکایی کریستین ساینس مانیتور است.

ارسال نظر






captcha
ارسال